لینک های دسترسی

Breaking News

ارگ: وزیر دفاع امریکا از صلحی اعلام حمایت کرد که منتج به آتش‌بس دایمی شود 


وزیر دفاع ایالات متحده امریکا امروز به رییس جمهور افغانستان گفته است که واشنگتن از صلحی حمایت می‌کند که در نتیجهٔ آن آتش‌بس دایمی به دست آید.

ارگ و وزارت دفاع امریکا با نشر اعلامیه‌‌های جداگانه گفته اند که محمد اشرف غنی امروز پنجم جنوری (۱۷ دلو) با لوید آستن، وزیر دفاع ایالات متحده از طریق تلیفون صحبت کرد.

در اعلامیه‌ای ریاست جمهوری آمده است: " وزیر دفاع امریکا ضمن اینکه از قربانی های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان ستایش کرد، گفت که حکومت جدید کشورش از صلح پایدار که به نفع افغان ها باشد و آتش بس دایمی در نتیجه آن بدست آید، حمایت می کند. "

این در حالی است که وزارت دفاع ایالات متحده گفته است که آقای آستن در این مکالمهٔ تلیفونی، تعهد امریکا را برای مشارکت پایدار با افغانستان، مجدداً تصریح کرد.

در اعلامیهٔ وزارت دفاع ایالات متحده آمده است هر دوجانب بر اهمیت استفاده از فرصت کنونی برای صلح تاکید کردند.

پیش از این رییس جمهور غنی گفته بود که فصل تازهٔ از مناسبات افغانستان با ایالات متحده باز شده است.

پیش از این، جیک سولیوان، مشاور امنیت ملی و انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ ایالات متحده نیز در تماس‌های جداگانهٔ تلیفونی با رییس جمهور افغانستان صحبت کرده اند.

ریاست جمهوری گفته است که در جریان صحبت تلیفونی امروزی، امرالله صالح، معاون رییس جمهور و حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان در مورد اصلاحات در سکتور امنیتی و دفاعی به وزیر دفاع امریکا معلومات ارایه کردند.

براساس اعلامیه، وزیر دفاع امریکا از افزایش خشونت‌ها و ترورهای هدفمند در افغانستان اظهار نگرانی کرده و آنرا محکوم کرده است.

این در حالی است که پیش از این مقامات امریکایی، گروه طالبان را مقصر این حملات عنوان کرده و از این گروه خواسته بودند که تا این حملات را متوقف سازند.

اما گروه طالبان گفته اند که در این حملات دست ندارند.

XS
SM
MD
LG