لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا ضرب الاجل کوریای شمالی را رد کرد


ستیفن بیگن، نمایندۀ خاص ایالات متحده برای کوریای شمالی
ستیفن بیگن، نمایندۀ خاص ایالات متحده برای کوریای شمالی

ایالات متحدۀ امریکا ضرب الاجل تعین شده برای مذاکرات هسته ای از سوی کوریای شمالی را رد کرده و از حکومت پیونگ یانگ خواسته است تا دوباره وارد مذاکرات شود.

ستیفن بیگن، نمایندۀ خاص ایالات متحده برای کوریای شمالی که امروز در سیول، پایتخت کوریای جنوبی صحبت میکرد، از پیونگ یانگ خواست تا عملکرد "تحریک آمیز" خود را توقف دهد و گفت که " بخاطر انجام کار ما (مذاکرات و توافق) وقت فرا رسیده است".

آقای بیگن خطاب به حکومت کوریای شمالی افزود "ما در اینجا استیم و شما میدانید که چگونه با ما تماس برقرار کنید".

مذاکرات هسته ای میان ایالات متحده و کوریای شمالی ابتدا در ماۀ فبروری میان رهبران هردو کشور و بعداً در ماۀ اکتوبر امسال میان هیئت هردوجانب بی نتیجه به پایان رسید.

واشنگتن در حالی برای از سرگیری مذاکرات با پیونگ یانگ ابراز آمادگی کرده است که دور اخیر مذاکرات هسته ای میان هردو طرف، در ماۀ اکتوبر امسال بی نتیجه به پایان رسید.

کوریای شمالی اخیراً دو آزمایش راکتی را انجام داد و هشدار داده که اگر ایالات متحده تا پایان سال روان میلادی (٢٠١٩) امتیازات بیشتر برای کوریای شمالی قایل نشود، یک تحفۀ شوم کرسمس را ارسال خواهد کرد.

اما ستیفن بیگن گفته است که ایالات متحده ضرب الاجل نه، بلکه هدف دارد.

از ماۀ می بدینسو، کوریای شمالی، ١٣ آزمایش میزایل های کوتاه و میان بُرد را انجام داده و هشدار داده است که ممکن آزمایش میزایل های دوربُرد یا آزمایشات اتمی را نیز انجام خواهد داد.

امریکا ضرب الاجل کوریای شمالی را رد کرد
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:59 0:00

XS
SM
MD
LG