لینک های دسترسی

Breaking News

قاضی امریکایی وضع محدودیت بر صدور ویزۀ امریکا را رد کرد


یک قاضی محکمۀ فدرال ایالات متحده دو مقررۀ وضع شده از سوی دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا مبنی بر وضع محدودیت بر صدور ویزۀ امریکا به کارگران ماهر را رد کرد.

این مقررات حکومت آقای ترمپ شرکت‎‌ها را مکلف می‌کرد تا به کارگران ماهر و متخصص خارجی که با ویژۀ H-1Bبه امریکا می‌آیند حقوق بیشتر پرداخته و در عین حال انواع مشاغل تخصصی واجد شرایط برای چنین ویزه‌ها را نیز محدود می‌کرد.

مقررۀ جدید برای حقوق و امتیازات چنین کارگران در ماه اکتوبر به اجرا درآمد و قرار بود که محدودیت‌های وضع شده به دسته‌های مختلف شغلی واجد شرایط برای ویزۀ H-1B سر از هفتۀ آینده عملی شود.

جفری وایت، قاضی محکمۀ فدرال ایالات متحده گفت که وزارت کار دورۀ انتظار ۳۰ روزه را که معمولاً برای اظهار نظر در مورد قوانین پیشنهادی قبل از به اجرا درآمدن آن است، در نظر نگرفته است.

آقای وایت همچنین استدلال‌های حکومت ترمپ را رد کرد که گویا محدود شدن واجد شرایط بودن برای برنامه ویزای H-1B به دلیل همه‌گیری کروناویروس ضروری است.

وزارت داخله امریکا استدلال کرده بود که "برای تقویت تمامیت برنامه H-1B در جریان بحران اقتصادی ناشی از شیوع کووید۱۹، بسیار ضروری است تا اطمینان حاصل شود که استخدام کارگران با ویزای H-1B تاثیر نامطلوبی بر دستمزد و شرایط کار کارگران مشابه در ایالات متحده نداشته باشد. "

اما قاضی وایت حکم داد که از آنجا ییکه دولت قوانین را تا ماه اکتوبر صادر نکرد، نمی تواند ادعا کند که بر اساس نیاز فوری برای محافظت از مشاغل عمل می کند.

سالانه حدود ۸۵۰۰۰ ویزۀ H-1B برای کارگران ماهر خارجی صادر می‌شود که بیشتر آنان در شرکت‌های تکنالوژی به کار گماشته می‌شوند. شرکت‌های تکنالوژی گفته اند که آنان با کمبود کارگران بخش تکنالوژی مواجه اند.

اما منتقدین این برنامه استدلال می‌کنند که شرکت‌ها از این برنامه استفادۀ نادرست می کنند، زیرا آنان از طریق ویزۀ H-1B کارگران خارجی به خصوص هندی‌ها را به امریکا وارد می‌کنند و در مقایسه با کارگران امریکایی، دستمزد کمتری به آنان می‌دهند.

XS
SM
MD
LG