لینک های دسترسی

Breaking News

پنتاگون: رهبر گروه داعش برای سوریه در یک حملهٔ هوایی کشته شد 


جنگجویان داعش در سوریه
جنگجویان داعش در سوریه

وزارت دفاع ایالات متحده می‌گوید که رهبر گروه تندرو دولت اسلامی (داعش) برای سوریه امروز ۱۲ جولای (۲۱ سرطان) در جریان یک حملهٔ طیارهٔ بدون سرنشین امریکایی کشته شد.

دیف ایستبرن، سخنگوی قوماندانی مرکزی وزارت دفاع ایالات متحده گفت که ماهر ال آگال زمانی هدف قرار گرفت که در نزدیکی جندیرس با موترسایکل سفر می‌کرد.

این قوماندانی گفته است که در جریان این حمله یک فرد نزدیک به این رهبر داعش زخمی شده است، اما به غیرنظامیان هیچ گونه آسیبی نرسیده است.

گروه ناظر حقوق بشر سوری نیز تایید کرده است که این رهبر گروه داعش در یک حملهٔ طیاره‌ٔ بدون سرنشین کشته شده است.

گروه‌ نیروهای دفاع ملکی سوریه همچنان گفته است که در جریان یک حملهٔ هوایی در خارج از ولایت حلب یک نفر کشته و یک نفر دیگر زخمی شده است، اما هویت این افراد را شناسایی نکرده است.

قوماندانی مرکزی ایالات متحده گفته است که ال‌آگال مسوول انکشافات متخاصم گروه داعش در عراق و سوریه بود.

آقای ایستبرن با نشر اعلامیه‌ای گفته است که کشته شدن این رهبر داعش تعهد ایالات متحده را به منطقه و پی‌گیری داعش نشان داده و قابلیت این گروه را در طرح و انجام حملات بیشتر در سطح جهان مختل خواهد کرد.

در مورد این رهبر داعش معلومات اندکی در دسترس قرار داشت. گروه ناظر حقوق بشر سوری او را والی گروه داعش برای شام خوانده است.

این حمله پنج ماه پس از آن صورت گرفت که ابو ابراهیم القریشی، رهبر پیشین داعش، در اوایل فبروری ۲۰۲۲ میلادی در شمال سوریه پس از آن کشته شد که برای جلوگیری از دست‌گیری اش توسط قوای ایالات متحده، بمی را که در محل بود و باش اش جاسازی کرده بود، انفجار داد.

داعش به تاریخ ۱۰ مارچ ۲۰۲۲ میلادی مرگ القریشی را تایید کرده و ابوالحسن الهاشمی القریشی را منحیث رهبر جدید این گروه معرفی کرد.

حملات تهاجمی ۲۰۱۹ میلادی به رهبری ایالات متحده در سوریه موجب شد تا تندروان داعش آخرین قلمرو های خود را در آن کشور از دست بدهند و از آن زمان به این‌سو، جنگجویان داعش بیشتر در مخفیگاه‌های خود در صحرا های سوریه پنهان شده و حملات پراگنده را در منطقه راه اندازی می‌کنند.

XS
SM
MD
LG