لینک های دسترسی

Breaking News

بوتیجیج از رقابت نامزدان دموکرات امریکا کناره‌گیری کرد


پیت بودجیج از داوطلبی نامزدی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری امریکا کناره‌گیری کرد.

آقای بودجیج شام یکشنبه اول مارچ (۱۱ حوت) در سخنرانی در جمع حامیانش این خبر را اعلام کرد و خواستار اتحاد دموکرات‌ها در برابر دونالد ترمپ شد.

پیت بودجیج، ۳۸ ساله، شاروال پیشین شهر ساوت بند در ایالت اندیانا بود که در یکسال اخیر خود را تا حد یک چهره ملی مطرح کرد و حتا در نخستین انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها در آیووا توانست در صدر قرار بگیرد.

انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها سه شنبه سوم مارچ در ۱۴ ایالت امریکا برگزار می‌شود که به "سه شنبه بزرگ" مشهور است و تکلیف یک سوم آرای دموکرات‌ها در این انتخابات مشخص می‌شود.

بودجیج که سابقۀ خدمت در اردوی امریکا را دارد، به صراحت به همجنسگرا بودن خود اشاره کرده بود. او از سوی میلیاردرهای امریکایی حمایت می‌شد و به همین دلیل مورد انتقاد برنی سندرز قرار گرفته بود.

تام استیر، میلیاردر امریکایی و داوطلب دیگر نامزدی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری امریکا نیز شام یکشنبه گفت که کارزار انتخاباتی خود را متوقف می‌کند.

آقای استیر در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات به خوبی ندرخشید و بهترین نتیجه‌ای که کسب کرده بود در انتخابات مقدماتی در کارولینای جنوبی بود که در مقام سوم قرار گرفت.

برای کسب نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری در مجمع ملی حزبی در شهر میلواکی به ۱۹۹۰ نماینده نیاز است.

برنی سندرز سناتور ورمانت، جو بایدن معاون پیشین ریاست جمهوری امریکا، مایکل بلومبرگ میلیاردر مشهور و شاروال پیشین نیویارک، امی کلوبشار سناتور منیسوتا و الیزابت وارن سناتور مسه چوستس پنج رقیب اصلی باقیمانده از حزب دموکرات اند.

از میان این پنج نفر باید یکی در انتخابات روز سه شنبه سوم مارچ (۱۳ حوت) به صفت نامزد رسمی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سوم نومبر ۲۰۲۰ امریکا انتخاب شود و با دونالد ترمپ، رییس جمهور کنونی امریکا رقابت کند.

XS
SM
MD
LG