لینک های دسترسی

Breaking News

سفارت امریکا: در انتخابات افغانستان جایی برای تقلب وجود ندارد


معاون سفارت امریکا در کابل پس از بازدید از یک مرکز ثبت اطلاعات کمیسیون انتخابات افغانستان گفته است که امکانی برای تقلب در شمارش آرا وجود ندارد.

سفارت امریکا در کابل روز سه‌ شنبه ۸ اکتوبر (۱۶ میزان) در صفحۀ تویتر خود از تلاش‌های کارمندان کمیسیون مستقل انتخابات ستایش کرده است.

این سفارت افزوده است: "رای‌دهندگان افغان سزاوار اند که آرای قانونی توام با شفافیت و بی‌طرفی داشته باشند."

کرین دیکر، معاون سفارت امریکا در کابل در دیدار با رییس و کمیشنران کمیسیون‌ انتخابات افغانستان گفته است: "ایالات متحده امریکا حمایت از مردم افغانستان و این پروسه را مسوولیت خود می‌داند و در ۲۰ سال گذشته برای نهادینه سازی دموکراسی در این کشور سرمایه گذاری کرده است و حاضر است که ۲۰ سال دیگر نیز در این زمینه با شما کار کند."

حوا علم نورستانی، رییس کمیسیون انتخابات افغانستان تعهد سپرده است که نهاد‌های انتخاباتی به گونۀ "بی‌طرفانه و شفاف"، کارهای شان را به پیش ببرند.

پیش از این، شماری از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از وجود تقلب در انتخابات سخن زده و بر باطل ساختن آرای غیربایومتریک تاکید کرده بودند.

رهبری کمیسیون‌های انتخاباتی افغانستان روز گذشته بار دیگر اعلام کردند که آرای بایومتریک برای این نهادها‌ خط سرخ است و تاکید کردند که آرای غیر بایومتریک نزد آنان مدار اعتبار نیست.

XS
SM
MD
LG