لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا و آلمان برای مقابله با انکار از هلوکاست توافق کردند


بلینکن حین سخنرانی در بنای یادبود از یهودیان اروپایی کشته شده در زمان جنگ جهانی دوم، شهر برلین
بلینکن حین سخنرانی در بنای یادبود از یهودیان اروپایی کشته شده در زمان جنگ جهانی دوم، شهر برلین

ایالات متحدۀ امریکا و آلمان برای مقابله با انکار از هلوکاست و یهودستیزی همکاری می‌کنند؛ تلاشی که به گفتۀ انتونی بلینکن، وزیر خارجۀ ایالات متحده سبب خواهد شد تا "نسل‌های کنونی و آینده در مورد هلوکاست دانسته و از آن درس بگیرند."

وزیر خارجۀ ایالات متحده روز پنجشنبه ۲۴ جون (سوم سرطان) در دیدار از بنای یادبود یهودیان اروپایی کشته شده در برلین گفت که انکار از هلوکاست و یهودستیزی هم‌تراز با تنفر از هم‌جنسگرایان، بیگانه‌ستیزی، نژادپرستی و دیگر اشکال تبعیض به پیش می‌رود.

آقای بلینکن گفت: "از اینروست که ما باید برای زنده ساختن تاریخ هلوکاست، نه تنها برای درک گذشته بلکه برای رهنمایی [نسل] امروز و شکل دادن آیندۀ مان، روش‌های مبتکرانه را دریابیم."

وزیر خارجۀ امریکا و هیکو ماس، همتای آلمانی اش سند همکاری را در این زمینه امضا کردند. آقای بلینکن گفت که برای آموزش‌دهی بیشتر و مقابله با انکار و تحریف هلوکاست، کمک به کارمندان امور عامه و جوانان برای داشتن درک عمیق از هلوکاست و یهودستیزی و حس مسوولیت پذیری برای توقف خصومت، حکومت‌های امریکا و آلمان با هم کار خواهند کرد.

کنفرانس لیبیا

پیشتر از این، وزیر خارجۀ ایالات متحده و عبدالحمید الدبیبه، صدر اعظم موقت لیبیا در پایان کنفرانس بین‌المللی برای پایان بخشیدن جنگ در لیبیا و ایجاد حکومت با ثبات در آن کشور، دیدار کرد.

آقای بلینکن با ابراز خوشبینی با اشاره به این کنفرانس گفت: "فکر می‌کنم [این کنفرانس] حمایت بسیار قوی جامعۀ بین‌المللی را از لیبیا که یک کشور قوی، متحد، مستقل، با ثبات و عاری از دخالت بیگانگان باشد، به نمایش گذاشت."

در کنفرانس بین‌المللی برای لیبیا که به میزبانی آلمان و ملل متحد روز چهارشنبه در شهر برلین آلمان برگزار شد، مقام‌ها و نمایندگان ۱۷ کشور از این طرح حمایت کردند که باید انتخابات در لیبیا در ماه دسمبر برگزار شود.

پس از سرنگونی حکومت معمر القذافی در لیبیا و کشته شدن وی در سال ۲۰۱۱، لیبیا دستخوش جنگ و آشوب شد و تا کنون هیچ گروهی تسلط کامل بر آن کشور نداشته است و جنگجویان و نیروهای چندین کشور در لیبیا حضور دارند.

در بیانیۀ رسمی که در پایان کنفرانس برلین نشر شد، شرکت کنندگان بر ضرورت خروج بی‌درنگ تمام نیروهای خارجی از لیبیا تاکید کردند.

نظامیان ترکیه بر اساس توافق با حکومت وفاق ملی لیبیا که از سوی ملل متحد به رسمیت شناخته شده است، در آن کشور حضور داشته و ماموریت آموزشی را به نیروهای این حکومت به عهده دارند.

در ادامۀ سفر به اروپا، قرار است آقای بلینکن با امانویل مکرون، ریییس جمهور فرانسه دیدار کرده و در مورد تقویت روابط میان امریکا و متحدان اروپایی آن صحبت کند.

اشتراک در کنفرانسی به میزبانی مشترک وزیران خارجۀ امریکا و ایتالیا در روم که به مبارزه با گروه دولت اسلامی تمرکز دارد، بخش دیگری از سفر آقای بلینکن به اروپا است.

همچنین، قرار است آقای بلینکن به واتیکان سفر کند، جاییکه اجندای سفر و دیدارهای وی بر مبارزه با تغییر اقلیم و مقابله با قاچاق انسان عنوان شده است.

XS
SM
MD
LG