لینک های دسترسی

Breaking News

حملات امریکا بر ملیشه‌های به حمایت ایران در عراق 


وزارت دفاع ایالات متحده می‌گوید که در پاسخ به حملات راکتی شام چهارشنبه، طیاره‌های جنگی امریکایی شام پنجشنبه و صبح جمعه ۱۳ مارچ (۲۳ حوت) پنج ذخیره سلاح و مهمات کتایب حزب الله را هدف قرار داد.

کتایب حزب الله که از پشتیبانی ایران برخورد دارد است به حملات راکتی شام چهارشنبه بر یک پایگاه نظامی در بغداد متهم است که سبب کشته شدن دو نظامی امریکایی و یک سرباز بریتانیایی شد. در جریان حملات راکتی برکمپ تاجی حد اقل ۱۴ نفر دیگر زخمی شدند.

وزارت دفاع ایالات متحده این حملات هوایی را " دفاعی، پیشگیرانه و پاسخ مستقیم به تهدید" عنوان کرده و گفته است که این حملات به منظور تضعیف چشمگیر قابلیت‌های این گروه صورت گرفت تا در آینده توان انجام حملات راکتی را نداشته باشد.

اردوی عراق حملات هوایی امریکایی را تایید کرده و گفته است که کتایب حزب الله از برخی از این تاسیسات منحیث قرارگاه نیز استفاده می‌کرده است.

پیش از این نیز گروه‌های تندرو شیعۀ عراقی که از سوی ایران حمایت می‌شوند، چندین بار بر اهداف و مواضع نظامیان امریکایی و ایتلاف در عراق حملات راکتی را انجام داده اند.

در دسمبر سال گذشته، گروه کتایب حزب‌الله بر یک پایگاه نظامی امریکا در شهر کرکوک حملۀ راکتی کرد که در اثر آن یک قراردادی امریکایی کشته شد.

در پاسخ به این حمله، ایالات متحده در جنوری سال روان در یک حملۀ هوایی قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس ایران و مهدی المهندس، رهبر گروه کتایب حزب‌الله عراق را کشت.

XS
SM
MD
LG