لینک های دسترسی

Breaking News

رییس مجلس نمایندگان امریکا در نشست بین‌المللی درباره اوکراین اشتراک می‌کند


قرار است، ننسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان ایالات متحده، در نشست بین‌المللی که دربارۀ اوکراین در زاگرب پایتخت کوریشیا در جریان این هفته برگزار می‌شود، اشتراک کند.

دفتر پلوسی، روز یکشنبه ۲۳ اکتوبر (اول عقرب) با نشر اعلامیه‌ای گفت که هدف از این نشست حمایت از استقلال اوکراین و بازگرداندن کریمیه به این کشور است.

در اعلامیۀ دفتر ننسی پلوسی آمده است که در نشست زاگرب تمرکز مذاکرات بر تلاش‌های جامعه بین‌المللی برای حمایت از مردم اوکراین خواهد بود تا روسیه به جنایات جنگی مستند و الحاق غیرقانونی برخی از مناطق اوکراین به خاک خود مسوول قرار گیرد.

ننسی پلوسی از حامیان جدی اوکراین بوده و در اوایل سال جاری میلادی به اوکراین سفر کرده بود.

قرار است، رییس مجلس نمایندگان ایالات متحده در این نشست بین‌المللی سخنرانی کند و در مورد "تعهدات شکست‌ناپذیر" کشورش با اوکراین صحبت کند.

مقامات دولت اوکراین و کارشناسان خارجی در این نشست بین‌المللی تحت عنوان (Crimea Platform Summit) در زاگرب، پایتخت کوریشیا دربارۀ موانع اتحاد کریمیه با کیف گفتگو خواهند کرد. روسیه این جزیره را در سال ۲۰۱۴ با خاک خود محلق کرد.

این نشست در حالی برگزار می‌شود که سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه قرار است که در یک مکالمه تلیفونی نادر با وزرای دفاع چندین کشور ناتو درباره اوکراین صحبت کرده است.

به گفتۀ وزارت دفاع روسیه، سرگی شویگو و سباستین لکورنو همتای فرانسوی‌اش درباره گفتگو کرده اند.

همچنان روز یکشنبه ۲۳ اکتوبر (اول عقرب) وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که آقای شویگو با هولوسی آکار و بن والس وزیران دفاع ترکیه و بریتانیان نیز گفتگوی تلیفونی داشته است.

وزارت دفاع بریتانیا در اعلامیه‌ای گفته است که آقای والس ادعاهایی مبنی بر اینکه گویا کمک کشورهای غربی به تشدید درگیری‌ها در اوکراین کمک کرده است را رد کرد و هشدار داد که "این گونه ادعاها نباید بهانه‌ای برای جنگ بیشتر شود."

بریتانیا گفته است که این گفتگوی تلیفونی به خواست روسیه صورت گرفته است.

XS
SM
MD
LG