لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا بر نه عضو و همکار طالبان افغان تعزیرات وضع کرد


ایالات متحده روز سه شنبه بر نه نفری که با گروه طالبان افغانستان در بخش های مختلف همکاری می کرد، تعزیرات وضع کرد.

وزارت مالیۀ ایالات متحده با نشر اعلامیه ای گفته است که این تعزیرات شامل شهروندان ایرانی نیز می شود که کمک های مالی و تجهیزات نظامی آن کشور را برای گروه های دهشت افگنی مستقر در افغانستان فراهم می کند.

در این اعلامیه آمده است که اعضای "مرکز تامین ترویج مالی" که منابع مالی گروه های تندرو را هدف قرار می دهد به شمول عربستان سعودی، بحرین، کویت، عمان، قطر و امارات متحدۀ عرب نیز در این تصمیم گیری دخیل بوده اند.

استیفن منوچین، وزیر مالیۀ امریکا گفته است که "ایالات متحده و شرکای آن مداخلۀ رژیم ایران در افغانستان را تحمل نخواهد کرد" و تاکید کرد که کمک های نظامی ایران در قسمت آموزش گروه های دهشت افگن و فراهم آوری کمک های مالی و تجهیزات به گروه طالبان در افغانستان، نمونۀ دیگر از مداخلۀ آشکار تهران در منطقه به شمار می رود.

افرادی که با تعزیرات تازۀ ایالات متحده، مواجه اند، شامل دو پاکستانی، دو ایرانی و چهار افغان می باشد که قبلا واشنگتن آنان را در فهرست دهشت افگنان بین المللی شامل ساخته بود.

این نه نفر شامل محمد ابراهم اوحدی که به نام جلال وحیدی نیز شناخته می شود، اسماعیل رضوی، عبدالله صمد فاروقی، محمد داوود مزمل، عبدالرحیم منان، عبدالعزیز که به نام عزیز شاه زمانی که شناخته می شود، صدر ابراهیم و حافظ مجید می شود.

در اعلامیه آمده است که نعیم باریج که بین ایران و گروه طالبان رابط است، نیز در این فهرست قرار گرفته است.

وزارت مالیۀ امریکا گفته است که این افراد در فعالیت های مختلف دهشت افگنی به شمول آموزش گروه های تندرو، تمویل مالی و فراهم آوری تجهیزات و سازماندهی حملات در نقاط مختلف افغانستان دخیل بوده اند.

وزارت مالیه ایالات متحده گفته است که اقدام امریکا و شرکای آن علیه این افراد، حمایت از استراتیژی ایالات متحده برای جنوب آسیا و افغانستان است.

XS
SM
MD
LG