لینک های دسترسی

Breaking News

کرد‌های سوری: در مشارکت با امریکا عملیات ضد تروریزم را دوباره آغاز کردیم 


نیروهای دموکراتیک سوری امروز دوشنبه پنجم دسمبر (۱۴ قوس) گفتند که در مشارکت با ایالات متحده عملیات‌‌های مبارزه با تروریزم را دوباره آغاز کردند عملیات‌هایی که به دلیل حملات ترکیه متوقف شده بود.

این نیروهای کرد به کمک ایتلاف به رهبری امریکا گروه دولت اسلامی (داعش) را در سوریه شکست داده بودند.

با آنهم، سخنگوی نیروهای ایتلاف به رهبری ایالات متحده تا اکنون به سوالات در این خصوص پاسخ ارایه نکرده است. اما این ایتلاف در یک تویت نگاشته است که طیاره‌های جنگی امریکایی در عملیات‌های ضد داعش به گونهٔ متداوم پرواز می‌کنند تا حمایت و تعهد خویش را به نیروهای ایتلاف و شرکای آن به نمایش بگذارد.

ترکیه در این اواخر حملات علیه کرد‌ها را در شمال سوریه افزایش داده و گفته است که برای تهاجم زمینی علیه جنگجویان کرد سوری نیز آمادگی می‌گیرد. ترکیه این نیروها را تروریست می‌خواند.

پیش از این،‌ نیروهای دموکراتیک سوری گفته بودند که به دلیل حملات ترکیه مجبور شدند عملیات‌های مبارزه با تروریزم را متوقف کنند.

ایتلاف به رهبری امریکا نیز توقف این عملیات‌‌ها را تایید کرده بود.

سیماند علی، یک سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوری، گفت که گزمه‌های مشترک و تمرینات نظامی با ایتلاف دوباره آغاز شده است.

او افزود که وضعیت در کل تقریباً مثبت بوده و به آنان اجازه می‌دهد تا عملیات‌های مشترک را راه اندازی کنند، اما به دلیل احتمال تهاجم زمینی ترکیه "نمی‌دانیم که تا چه وقت راه اندازی این عملیات‌ها امکان‌پذیر خواهد بود."

ایالات متحده گفته است که نگرانی‌های ترکیه را در سوریه درک می‌کند، اما با تهاجم زمینی به این کشور مخالف است، زیرا چنین اقدام مصوونیت پرسونل امریکایی را تهدید می‌کند.

ایتلاف به رهبری امریکا از سال ۲۰۱۷ به اینسو به نیروهای کرد حمایت هوایی،‌ تجهیزات نظامی و مشاورین فراهم می‌کند.

XS
SM
MD
LG