لینک های دسترسی

Breaking News

پناهندگی امریکا برای پناهجویان سختگیرانه‌تر می‌شود


حکومت ایالات متحده درخواست پناهندگی امریکا را برای پناهجویانی که وارد مرزهای جنوبی این کشور می‌شود، سختگیرانه‌تر می‌کند.

وزارت‌های عدلیه و امنیت داخلی ایالات متحده مقررات جدیدی را اعلام کردند که بر اساس آن، پناهجویانی که از طریق زمین وارد مرزهای جنوبی ایالات متحده می‌شوند، نمی‌توانند درخواست پناهندگی در امریکا بدهند.

وزارت عدلیۀ ایالات متحده با نشر اعلامیه‌ای از افزایش چشمگیر شمار پناهجویان در مرزهای امریکا-مکسیکو خبر داده و گفته است که "تنها یک اقلیت کوچک این پناهجویان" واجد شرایط برای پناهندگی در امریکا اند.

قرار است مقررات جدید سر از سه شنبه ۱۶ جولای (۲۵ سرطان) اجرا شود. بر بنیاد این مقررات، پناهجویان باید ثابت کنند که جز کشور آبایی شان و نیز ایالات متحده، کشور سومی درخواست پناهندگی آنان را رد کرده باشد و اگر چنین نتوانند، برگشت داده خواهند شد.

کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان در مورد مقررات جدید مهاجرتی ایالات متحده ابراز "نگرانی شدید" کرده و گفته است که این اقدامات حق درخواست پناهندگی پناهجویان را سلب می‌کند. ملل متحد گفته است که مقررات جدید امریکا "فراتر از معیارهای بین المللی بوده، حقوق و آزادی‌های بنیادی را نقض کرده و با مکلفیت‌های بین المللی همسویی ندارد".

دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا همواره به وضع مقررات سختگیرانۀ مهاجرتی تاکید کرده و تدابیر سختگیرانه را برای جلوگیری از ورود پناهجویان کشورهای امریکای لاتین، شرق میانه و شماری از کشورهای با جمعیت عمدتاً مسلمان، نافذ کرده است.

XS
SM
MD
LG