لینک های دسترسی

Breaking News

امریکایی‌ها از نظامیان جان باختهٔ امریکایی یادبود به عمل می‌آورند


ایالات متحده قرار است به تاریخ ۲۹ ماه می (هشتم جوزا) از آن عده‌ نظامیان امریکایی یادبود به عمل آورد که در راه خدمت به کشور‌شان جان‌‌های شان را از دست داده اند.

ایالات متحده همه ساله در آخرین دوشنبه ماه می با برپایی مراسم مختلف از نظامیان امریکایی یادبود می‌کند که در راه خدمت به کشورش‌ شان کشته شده اند. این روز که به نام ''یادبود'' مسما است، در سراسر ایالات متحده رخصتی است.

چندین روز قبل از روز یادبود،‌ هزاران بیرق امریکا بر آرامگاه بیش از ۲۲۸ هزار نظامی امریکایی که در آرامگاه ملی شهر آرلینگتن ایالت ویرجینیا دفن استند، قرار داده می‌شود.

بیش از ۱۰۰۰ سرباز و داوطلب، بیرق ها را قبل از روز یادبود در مقابل سنگ قبرها سربازان جان باخته قرار می‌دهند؛ نصب بیرق بر مزار سرابازان جان باختهٔ امریکایی برای نخستین بار در سال ۱۹۴۸ میلادی آغاز شد.

در شهر واشنگتن دی‌سی، بیش از ۲۴ بنای یادبود برای نظامیان امریکایی اختصاص داده شده است که در جنگ‌های مختلف از درگیری‌های انقلاب امریکا در سال‌های ۱۷۰۰ میلادی گرفته تا جنگ‌های عراق و افغانستان و فراتر از آن جان باخته اند.

یادبود از جنگ نیروهای بحری امریکا یکی از مشهورترین اماکن یادبود در ایالات متحده است. در این محل، مجسمه‌ای وجود دارد که از عکس نمادین سال ۱۹۴۵ سربازان قوای بحری امریکا در حال برافراشتن بیرق در جزیره آیوجیما جاپان در جریان جنگ جهانی دوم، الگوبرداری شده است.

در ساحه یادبود از جنگ جهانی دوم، ستون‌های سنگی و اکلیل‌های گل به یادبود بیش از ۴۰۰ هزار نظامیان امریکایی دیده می‌شود که در‌ آن جنگ کشته شدند.

در محل یادبود ازسربازان جنگ ویتنام، نام بیش از ۵۸ هزار مرد و زن در یک دیوار سنگی سیاه حک شده است که در آن جنگ جان‌های شان را از دست دادند.

میلیون‌ها بازدیدکننده در روز یادبود از سربازان جان باخته امریکایی نه تنها برای عزاداری، بلکه برای تجلیل این روز و تفریح به پایتخت ایالات متحده سرازیر می‌شوند.

مراسم رسم‌گذشت به مناسبت روز یادبود، یکی از سنت‌های دیرینه است که همه ساله در شهر واشنگتن دی‌سی برگزار می‌شود. این مراسم رسم‌گذشت در پارک ملی در فاصله بین ساختمان کانگرس و قصر سفید برگزار می‌شود. گروه‌های موسیقی اردو نیز در این روز مراسم رسم گذشت اشتراک می‌کنند.

روز یادبود همچنین روز خوش‌بینی است که نوید آغاز فصل تابستان را در ایالات متحده با خود به همراه می آورد.

XS
SM
MD
LG