لینک های دسترسی

Breaking News

نظامیان امریکایی کشته شدن رهبر داعش را تائید و یا رد نمی کنند


آرشیف: ابوبکر البغدادی، رهبر گروه داعش، مخوف ترین رهبری یک گروه دهشت افگنی در جهان تلقی می شود
آرشیف: ابوبکر البغدادی، رهبر گروه داعش، مخوف ترین رهبری یک گروه دهشت افگنی در جهان تلقی می شود

نظامیان ایالات متحده روز یکشنبه گفتند که آنان اطلاعاتی را به دست ندارند تا کشته شدن ابوبکر البغدادی، رهبر گروه دولت اسلامی یا داعش را تائید و یا رد کنند.

تلویزیون حکومت سوریه ناوقت روز شنبه گزارش داد که رهبر گروه داعش در نتیجۀ حملات هوایی قوای ائتلاف به رهبری ایالات متحده در شهر رقه، کشته شده است.

این اولین بار نیست که خبر کشته شدن ابوبکر البغدادی، نشر می گردد. در گذشته نیز چندین بار گزارش های در مورد کشته شدن مخوف ترین رهبر یک گروه دهشت افگنی معاصر، به نشر رسیده است. اما در گذشته هر بار خبر کشته شدن البغدادی، نادرست به اثبات رسید.

روی همین دلیل،کارشناسان مستقل در مورد ادعای کشته شدن رهبر داعش شک و تردید دارند.

یک سخنگوی پنتاگون یا وزارت دفاع ایالات متحده به صدای امریکا گفت که در حاضر معلوماتی به دست ندارد تا کشته شدن رهبر داعش را تائید و یا رد کند.

ادامه حملات هوایی امریکا در شهر رقه

با وجودیکه مقامات نظامی ایالات متحده خبر کشته شدن البغدادی را تائید و یا رد نکرده اند، مقامات نظامی امریکا گفته اند که حملات هوایی آنان در سوریه و عراق ادامه داشته است.

وزارت دفاع ایالات متحده در ویب سایت خود گفته است که ائتلاف به رهبری امریکا روز شنبه ۲۷ بار حملات مواضع داعش را در سوریه انجام داد که شامل ۱۷ حمله در شهر رقه می شود، شهریکه بر اساس تلویزیون حکومتی سوریه، ابوبکر البغدادی، رهبری گروه دولت اسلامی در آنجا کشته شده است.

پنتاگون گفته است که در این حملات ۱۵ واحد تکتیکی داعش و شش موضع جنگی این گروه تندرو تخریب شده است.

XS
SM
MD
LG