لینک های دسترسی

Breaking News

سولیوان در مورد جنگ یمن با ولیعهد سعودی صحبت می‌کند


جیک سولیوان، مشاور امنیت ملی قصر سفید رهسپار عربستان سعودی شده است تا در مورد وضعیت یمن، با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، صحبت کند.

مشاور امنیت ملی قصر سفید عالی‌ترین مقام حکومت رییس جمهور جو بایدن است که از زمان آغاز کار این حکومت به عربستان سعودی سفر می‌کند.

خبرگزاری اسوشیتدپرس گزارش داده است که آقای سولیوان همچنین در این سفر با خالد بن سلمان، مشاور وزیر دفاع و برادر محمد بن سلمان، دیدار می‌کند.

یک مقام حکومت امریکا که نخواسته نامش فاش شود به اسوشیتدپرس گفته است که قصر سفید در بررسی خود به این نتیجه رسید که جنگ یمن، یکی از پیچیده‌ترین مناقشه‌ها در جهان، را نمی‌توان بدون مراودۀ حضوری با مقامات رسمی سعودی حل کرد.

امیلی هورن، سخنگوی شورای امنیت ملی قصر سفید، اعلام کرد که جیک سولیوان روز دوشنبه رهسپار ریاض شده است و از آنجا به امارات متحده عرب هم خواهد رفت. او جزییات بیشتری نداده است.

هانس گروندبرگ، نماینده ویژه جدید سازمان ملل در امور یمن به تازگی اعلام کرد که این کشور در وضعیت جنگی بدون انتها گیر افتاده و ازسرگیری مذاکرات برای پایان دادن به مناقشه‌ای که بیش از شش سال از آن می‌گذرد، کار راحتی نخواهد بود.

پس از آنکه شورشیان حوثی در سال ۲۰۱۴ صنعا پایتخت یمن را تصرف کردند، حکومت عبدربه منصور هادی، رییس جمهور مخلوع و به رسمیت شناخته شدۀ آن کشور در ریاض، پایتخت عربستان سعودی،‌ در تبعید به سر می‌برد.

ایتلاف به رهبری عربستان سعودی به حمایت از حکومت آقای هادی در سال ۲۰۱۵ حملات را بر ضد شورشیان حوثی در یمن آغاز کرد و این کشور از آن زمان تا کنون صحنه جنگ خونینی بوده که جان بیش از ١٣٠ هزار نفر را گرفته و بدترین بحران انسانی جهان را به وجود آورده است.

XS
SM
MD
LG