لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان در صدد گشایش جبهۀ جدید در برابر طالبان


لیون پنیتا، وزیر دفاع ایالات متحده
لیون پنیتا، وزیر دفاع ایالات متحده

قوای نظامی پاکستان به زودی بر ضد تندوان در مناطق قبایلی آن کشور وارد جبهۀ جدیدی خواهد شد.

قوای نظامی پاکستان به مقام های نظامی ایالات متحده گفته اند که به زودی راه اندازی عملیات محاربوی را بر ضد تندروان طالب در مناطق قبایلی هم مرز با افغانستان در نظر دارند.

لیون پنیتا، وزیر دفاع ایالات متحده به اسوشیتد پرس گفته است که اشفاق پرویز کیانی، لوی درستیز قوای مسلح پاکستان این مطلب را در دیدار اخیر با جان الن، فرمانده نیرو های بین المللی در افغانستان مطرح ساخته است. اما در مورد زمان راه اندازی عملیات اظهار بی اطلاعی کرد.

پنیتا با تمجید این اقدام پاکستان گفت که هدف عمدۀ عملیات یاد شده طالبان پاکستانی خواهد بود، تا اینکه شبکۀ حقانی باشد. او همچنان از بهبود روابط میان ایالات متحده و پاکستان خبر داد.

پنیتا گفت که در خصوص این موضوع نا امید شده بود، اما اکنون به نظر می رسد که جانب پاکستان می خواهد در این راستا اقدام عملی کند.

مقامات پاکستان عملیات احتمالی در وزیرستان را رد کرده می گویند که قوای نظامی آن کشور برای مقابله با تندروان طالب نهایت منبسط شده است.

پاکستان همچنان از نیرو های ناتو و افغان انتقاد کرده گفته اند که آنها برای بازداشتن تندروان پاکستانی که در افغانستان موضع گرفته و حملاتی را در پاکستان انجام می دهند، به قدر کافی تلاش نکرده اند.

وزیر دفاع ایالات متحده با اشاره به حملات نیرو های افغان بر سربازان خارجی گفت که فرماندهان ناتو به وی اطیمنان داده اند که این رویداد ها پراگنده بوده و نوعی گرایش دراز مدت نمی باشد. او این رویداد ها را تکتیک های بدیل طالبان عنوان کرد که بازتاب دهندۀ شکست شورشیان در میدان جنگ است.

ایالات متحده از دیری به اینسو به خاطر امتناع اسلام آباد از هدف قرار دادن تندروان طالب و متحدین آن در خاک پاکستان که حملات را بر ضد سربازان ایالات متحده و ایتلاف انجام می دهند، خسته شده است.

شماری از آگاهان به این باور اند که پاکستان به حمله بر ضد این گروه ها که روابط قوی دیرینه با آن کشور دارد بی میل بوده و می تواند پس از خروج قوای خارجی، از آنها به مثابۀ ابزار نفوذ در افغانستان استفاده کند.
XS
SM
MD
LG