لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ اخراج مهاجران غیرقانونی را "عملیات نظامی" خواند


حدود ۷۵۰ هزار مهاجر فاقد مدارک قانونی در ایالات متحده، در سنین کودکی وارد کشور شده‌اند
حدود ۷۵۰ هزار مهاجر فاقد مدارک قانونی در ایالات متحده، در سنین کودکی وارد کشور شده‌اند

رئیس جمهور ایالات متحده امریکا تلاشهای دولت خود را برای اخراج مهاجران غیرقانونی از امریکا، "عملیات نظامی" نامید.

دونالد ترمپ اصطلاح "عملیات نظامی" را برای اخراج مهاجرین غیر قانونی در دیدار با مدیران عامل کارخانجات و شرکت های تولیدی امریکا بکار برد.

آقای ترمپ روز پنجشنبه گفت ما در حال اخراج آدم های خیلی بد هستیم. آنها آدم های خیلی بدی هستند و کار ما یک عملیات نظامی است.

نشریه اینترنتی هیل با نقل سخنان آقای ترمپ نوشت که برغم استفاده رئیس جمهوری از اصطلاح عملیات نظامی، قرار نیست که نهادهای نظامی ایالات متحده نقشی در این فرایند ایفا کنند.

آقای ترمپ افزود "ببینید در مرزها چه اتفاقی می‌افتد. این اولین بار است که ناگهان می‌بینیم اعضای گروه‌های تبهکار از کشور اخراج می‌شوند. در حال اخراج اربابان مواد مخدر هستیم." اشاره رئیس جمهور امریکا به تسریع اخراج مهاجران غیرقانونی از ایالات متحده است.

آقای ترمپ در هفته اول کاری خود یک فرمان اجرایی از برنامه های جدیدی برای اخراج مهاجران غیرقانونی امضا کرد. این فرمان در روزهای اخیر با نامه های وزیر امنیت داخلی تسریع شده است.

پیشتر گفته شده بود که مهاجران غیرقانونی که سابقه جرمی دارند مورد اخراج قرار می گیرند، اما وزارت امنیت داخلی، هر مهاجر غیرقانونی را که در کدام دوسیه مظنون باشد، اخراج خواهد کرد.

پیش از این اگر فردی غیر قانونی وارد امریکا می شد، برخورد قضایی با او نمی شد اما در نامه جان کلی خواستار محاکمه افراد مهاجران غیرقانونی شده که اگر بعد از بازگشت به کشورشان، دوباره قصد ورود به امریکا را داشته باشند، به عنوان محکوم سابق با آنها برخورد شود و از ورودشان ممانعت شود.

در این اسناد، که خبر مربوط آن برای نخستین بار روز جمعه در رسانه ها پخش گردید، تنها یک استثنا ذکر شده و آن مهاجرانی هستند که در کودکی وارد ایالات متحده شده‌اند و بر اساس قانونی با همین عنوان، در دولت باراک اوباما برای ماندن در امریکا تحت حمایت قانونی قرار گرفتند.

حدود ۷۵۰ هزار مهاجر فاقد مدارک قانونی در ایالات متحده، در سنین کودکی وارد کشور شده‌اند. از آنجا که این افراد گاه تنها و گاه به همراه بستگان خود، با امید به ماندن و کار کردن در امریکا بدون ترس و نگرانی از اخراج، به این کشور آمده‌اند، از آنها با عنوان "رویا بافان" یاد می‌شود.

این یادداشت‌ها تفسیر روشنی از بخشی از فرمان اجرایی دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده است.

XS
SM
MD
LG