لینک های دسترسی

Breaking News

سفارت ایالات متحده در کیف بازگشایی شد 


سفارت امریکا در کیف
سفارت امریکا در کیف

سفارت ایالات متحده در شهر کیف، پایتخت اوکراین که به دلیل تهاجم نظامی روسیه بر آن کشور در کم و بیش سه ماه گذشته مسدود شده بود، روز چهارشنبه ۱۸ حمل (۲۸ ثور) دوباره گشوده شد.

انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ ایالات متحده با نشر بیانیه‌ای گفت که "مردم اوکراین به استفاده از کمک‌های امنیتی ما از وطن شان در مقابل تهاجم غیراخلاقی روسیه دفاع کردند" و در نتیجهٔ آن پرچم امریکا یک بار دیگر بر فراز سفارت بر افراشته شد.

آقای بلینکن افزود که در مقابل "جنگ ظالمانهٔ‌ کرملین" امریکا با افتخار در کنار مردم و حکومت اوکراین می‌ایستد و به حمایت‌اش ادامه می‌دهد.

این درحالی است که مجلس سنای ایالات متحده امروز استخدام برجت برنک را منحیث سفیر جدید ایالات متحده در اوکراین تایید کرد. جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده چند هفته پیش خانم برنک را به این سمت معرفی کرده بود.

دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین امریکا، ماری یوانویچ را در سال ۲۰۱۹ از سمت سفارت اوکراین برکنار کرد و از آن وقت به اینسو، ایالات متحده برای اوکراین سفیری نداشت که سمت وی از سوی مجلس سنای کانگرس امریکا تایید شده باشد.

پس از برکناری، در جریان استیضاح دونالد ترمپ، خانم یوانویچ یکی از شاهدان کلیدی بود.

پس از مسدود شدن سفارت امریکا در کیف، دپلومات‌های امریکایی از شهر لفیف فعالیت کرده و به خاطر نگرانی‌های امنیتی شبانه به پولند می‌رفتند.

برگشتاندن سفارت هفته‌ها پس از آن صورت گرفت که نیروهای اوکراینی تلاش‌های روسیه برای گرفتن کنترول کیف و شمال آنکشور را ناکام کردند و اکنون جنگ بیشتر در شرق اوکراین متمرکز شده است.

XS
SM
MD
LG