لینک های دسترسی

Breaking News

بریتانیا سفارت خود را در کیف بازگشایی می‌کند


ملاقات بوریس جانسن و ولادمیر زیلینسکی در شهر کیف
ملاقات بوریس جانسن و ولادمیر زیلینسکی در شهر کیف

بوریس جانسن، صدراعظم بریتانیا، روز جمعه ۲۲ اپریل (دوم ثور) گفت که این کشور در نظر دارد تا سفارت خود را در شهر کیف، پایتخت اوکراین، بازگشایی کند.

بریتانیا در اوایل سال روان میلادی قبل از تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین، سفارت خود را در پایتخت این کشور مسدود کرد.

آقای جانسن که برای سفر دو روزه در هند به سر می برد، گفت: "ما به زودی در هفته آینده سفارت خود را در پایتخت اوکراین باز می کنیم."

اما مقام های بریتانیایی تا حال روز مشخصی را برای بازگشایی سفارت آن کشور در شهر کیف تعیین نکرده اند.

بریتانیا در ماه فبروری فقط چند روز قبل از تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین، ماموریت دپلوماتیک خود را از شهر کیف به شهر لفیف آن کشور انتقال داد.

لیز تراس، وزیر خارجهٔ بریتانیا در اوایل ماه مارچ گفته بود که ملیندا سیومنز، سفیر این کشور در اوکراین، به دلیل " وضعیت جدی امنیتی" این کشور را ترک کرده است.

شماری از کشورهای غربی از جمله فرانسه، اسپانیا و ایتالیا یا سفارت‌های خود را در شهر کیف بازگشایی کرده و یا هم اعلام کرده‌اند که به زودی سفارت آنان در این شهر بازگشایی می‌شود.

سفارت فرانسه به تاریخ ۱۶ اپریل سفارت این کشور را در شهر کیف بازگشایی کرد.

خانم تراس گفته است که بازگشایی سفارت بریتانیا در اوکراین به دلیل "استقامت و موفقیت فوق‌العاده" اوکراین در مقابل تهاجم نظامی روسیه بوده است.

او همچنان اضافه کرد:"من می‌خواهم از مقاومت و شجاعت تیم سفارت و کار آنان در این مدت قدردانی کنم."

با اینکه هنوز تاریخ دقیق بازگشایی سفارت بریتانیا در شهر کیف مشخص نشده است، وزارت خارجهٔ این کشور از امن بودن سفارت خود در حال حاضر اطمینان داده است. با این همه وزارت خارجه‌ٔ بریتانیا سفر شهروندان این کشور به اوکراین را توصیه نمی‌کند .

XS
SM
MD
LG