لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا بر روسیه تعزیرات جدیدی را وضع کرده است


سناتور لینزی گراهام که همراه با سناتور جان مک کین مصروف بازدید از کشورهای بالتیک است خواستار وضع تعذیرات جدی بر روسیه شده
سناتور لینزی گراهام که همراه با سناتور جان مک کین مصروف بازدید از کشورهای بالتیک است خواستار وضع تعذیرات جدی بر روسیه شده

بارک اوباما در بیانیه ای گفت که در پی ترساندن مقامات ایالات متحده و عملیات سایبری توسط روسیه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا وی امر تعزیرات را علیه روسیه صادر کرده است.

آقای اوباما گفت که این فرمان به تعقیب هشدارهای خصوصی و عمومی که به حکومت روسیه داده شد بعمل آمده و پاسخ مناسبی در برابر مساعی صدمه رسانیدن به منافع ایالات متحده است. او گفت این عمل روسیه مخالف نورمهای پذیرفته شده جهانی می باشد.

طبق تعزیراتی که از جانب رئیس جمهور امریکا اعلام گردید، فرمان اخراج ٣٥ تن از کارمندان استخباراتی روسیه شامل است که باید ایالات متحده را در ظرف ٧٢ ساعت ترک کنند و همچنان جریمه دو موسسه خدمات استخباراتی نیز شامل می باشد.

اداره اوباما امیدوار است که قبل از پایان دوره ریاست جمهوری بارک اوباما این تعذیرات علیه روسیه اجرا شود.

واکنش روسیه

در واکنش به این تعزیرات، ماریا زخرووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه یی این عملکرد ایالات متحده را نکوهش کرده است.

زخرووا گفته است که آنها براستی از همین حالا از دروغهایی که در مورد هک کنندگان روسی که از مقامات عالی ایالات متحده ناشی شده است خسته شده اند.

طبق بیانیه وزارت خارجه روسیه، اداره اوباما این کمپاین اطلاعات نادرست را حتی یکسال قبل به منظور نفع رسانیدن به کاندید دلخواه خود براه انداخت اما از آن کدام منفعتی را بدست نیاورد. این اداره می کوشد تا در برابر شکست های خویش به روابط میان امریکا و روسیه صدمه بزرگی برساند."

حتی اگر این تعذیرات عملی نیز شود بازهم معلوم نیست که ایا اداره دانلد ترمپ این تعذیرات را ادامه می دهد یاخیر؟

شان سپایسر سکرتر مطبوعاتی ترمپ خواستار شواهدی شده است که دال بر مداخله روسیه در انتخابات است.

سپایسر گفته است که بدبختانه بسیاری از مردم در جناح چپ می خواهند تا قانونی بودن پیروزی دانلد ترمپ را مورد سوال قرار دهند. اگر ایالات متحده کدام شواهدی در مورد مداخله در انتخابات داشته باشد باید آن را معلوم کرد.
درعین حال سناتوران برجسته جمهوریخواه پنجشنبه از روسیه و خود ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه انتقاد کردند.

سناتور لینزی گراهام که همراه با سناتور جان مک کین مصروف بازدید از کشورهای بالتیک است خواستار وضع تعذیرات بر روسیه شده و خواسته است تا این تعذیرات به ساحاتی مانند انرژی و مستقیما متوجه خود پوتین گردد.

سناتو گراهام گفت "آنچه را می توان در سال ٢٠١٧ در ایالات متحده توقع داشت، مساعی هردو حزب در کانگرس بعمل خواهد آمد تا علیه مداخله روسیه در انتخابات ما دست بکار شود. روسیه می کوشد تا کمر دموکراسی هار را در جهان بشکناند. کانگرس این موضوع را تحقیق خواهد کرد و توقع می رود که هردو حزب در کانگرس برای وضع تعذیرات رای خواهند داد که ضربات شدیدی به روسیه بزند، خاصتا خود پوتین را منحیث فرد صدمه خواهد زد. وقت آن فرا رسیده است تا روسیه بداند که کافی است."

سناتور گراهام گفته است چون در روسیه هیچ چیزی بدون اجازه پوتین اجرا نمی شود.

جان مک کین که رئیس کمیته خدمات قوای مسلح سنای ایالات متحده است در یک تویت تبصره ای بر دانلد ترمپ، رئیس جمهور منتخب نموده و در مورد تعذیرات بر روسیه نوشته و گفته است که ما باید به زندگی خود برسیم. مک کین رئیس جمهور پوتین را یک جانی و یک قاتل خواند.

اف بی آی، سی آی ا و دفتر آمراستخبارات ملی همه موافق اند که روسیه در قبال هک کردن سازمانهای دموکراتیک و گماشتگان قبل از انتخابات ریاست جمهوری هشتم نوامبر بود.

به گفته مقامات امریکایی هم چنان توافق وجود دارد که روسیه خواست تا در انتخابات به نفع ترمپ که یک جمهوریخواه است و بر ضد هیلری کلنتن دموکرات کار کند.

XS
SM
MD
LG