لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه: حدود دو هزار موضع تروریستان را هدف قرار دادیم


نیروهای هوایی روسیه در طول هفت روز گذشته ٥١٠ حمله را انجام داده اند
نیروهای هوایی روسیه در طول هفت روز گذشته ٥١٠ حمله را انجام داده اند

ایگور کونشینکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز بیان داشت که نیروهای هوایی آن کشور اژ چهارم فبروری بدینسو با انجام ٥١٠ حمله ۱،٨٨٨ موضع دهشت افگنان را در ولایات حلب، لتکیا، حما، دیر الزور، حمص، الحسکه و رقه مورد هدف قرار دادند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنان این ادعای پنتاگون یا وزارت دفاع ایالات متحده را که گویا طیارهای جنگی روسیه دیروز دو شفاخانه را در ولایت حلب مورد هدف قرار داده بودند، رد کرد.

ایالات متحده که ایتلاف بین المللی ضد گروۀ دولت اسلامی یا داعش را رهبری می کند، مخالف حملات هوایی روسیه در سوریه بوده و می گوید که حملات روسیه در حقیقت روند مبارزه با گروۀ داعش را با مشکل مواجه ساخته است.

برت مک گرک فرستادۀ خاص حکومت امریکا برای ایتلاف بین المللی ضد گروۀ داعش، دیروز به کمیتۀ امور خارجی کانگرس ایالات متحده بیان داشت که حملات هوایی روسیه در مناطق شمالی سوریه در حقیقت گروۀ داعش را تقویت می بخشد و سبب شده است تا جنگجویان داخلی که در برابر آن گروه و نیروهای حکومتی سوریه می جنگند، از میدان نبرد عقب نشینی کنند.

این مقام امریکایی همچنان وضعیت در سوریه را غیرقابل قبول خوانده و گفت که مداخلۀ روسیه بحران بشری در سوریه را بدتر ساخته و باعث شده است تا افراط گرایی را تقویت ببخشد.

پس از تشدید جنگ میان نیروهای حکومتی و مخالفان رئیس جمهور بشارالاسد، بیش از ٣٠ هزار سوری در گریز از این نبرد در سرحد با ترکیه به سرمیبرند.

به گفتۀ آقای مک گرک، روسیه ادعای جلوگیری از حمل و نقل سلاح و مهمات را دارد اما در عمل جلو کمک های بشری را گرفته است.

فرستادۀ خاص حکومت امریکا برای ایتلاف ضد گروۀ داعش همچنان اضافه کرد که میلیون ها نفر هنوز هم در نقاط مختلف سوریه یا در محاصرۀ گروۀ داعش و یا هم در محاصرۀ نیروهای بشارالاسد و عناصر افراطی مخالفان حکومت آن کشور قرار دارند.

برت مک گرک دسترسی به کمک های بشری را حق این گیرماندگان خوانده و اضافه کرد که این امر از جمله موارد است که تمامی جوانب دخیل در سوریه روی آن توافق نموده و به همین منظور در صدر اجندای نشست مونیخ قرار دارد.

XS
SM
MD
LG