لینک های دسترسی

Breaking News

استفاده از تسلیحات هسته‌ای؛ قصر سفید به کوریای شمالی هشدار داد


قصر سفید امروز سوم جنوری (۱۳ جدی) گفت که امریکا و کوریای جنوبی روی یک "پاسخ هماهنگ شدهٔ موثر" کار می‌کنند تا در صورت استفاده از تسلیحات هسته‌ای توسط کوریای شمالی به کار برده شود.

یک سخنگوی شورای امنیت ملی قصر سفید گفت که یون سوک یول، رییس جمهور کوریای جنوبی، و جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، به تیم‌های خویش وظیفه داده اند تا در پاسخ به مواقع مختلف، به شمول استفاده از تسلیحات هسته‌ای توسط پیونگ یانگ، یک پلان هماهنگ‌شدهٔ موثر را ایجاد کنند.

جو بایدن روز گذشته تمرینات مشترک هسته‌ای با کوریای جنوبی را غیر امکان پذیر خواند. به نظر می‌رسد که این پاسخ آقای بایدن در مغایرت با اظهارات روز گذشتهٔ یون قرار دارد که گفته بود، بحث‌های روی تمرینات مشترک هسته‌ای با واشنگتن جریان دارد.

سخنگوی شورای امنیت ملی قصر سفید افزود که این نوع تمرینات به این دلیل امکان پذیر نیست که کوریای جنوبی تسلیحات هسته‌ای ندارد.

با آنهم، او اضافه کرد که واشنگتن در قسمت فراهم آوری قابلیت‌های دفاعی به متحدین خود کاملاً متعهد است.

رییس جمهور کوریای جنوبی در مصاحبهٔ با روزنامهٔ محافظه‌کار چوسان البو گفت که تسلیحات هسته‌ای مربوط ایالات متحده است، اما پلانگذاری، تشریک معلومات، تمرینات و تعلیمات باید به گونهٔ مشترک میان ایالات متحده و کوریای جنوبی صورت گیرد.

او افزوده است که امریکا در رابطه به این طرز دید، نظر مثبت داشته است.

با آنهم، یک مقام ادارهٔ جو بایدن که از ذکر نامش خودداری کرد گفته است که در خصوص هماهنگی با متحدین هیچ گونه ابهامی وجود ندارد.

تنش‌ها پس از آن اوج گرفته است که کیم جونگ اون، رهبر جمهور کوریای شمالی، خواستار افزایش سریع زراد خانهٔ هسته‌ای و میزایل‌های بالستیک قاره‌پیمای این کشور در مقابل، به گفتهٔ او، "خصومت کوریای جنوبی و امریکا" شده است.

XS
SM
MD
LG