لینک های دسترسی

Breaking News

قانونگذاران امریکایی گزارش حمله بر مقر کانگرس امریکا را نشر کردند


دو کمیتۀ مجلس سنای کانگرس ایالات متحده با نشر گزارش مشترکی به شرح "شماری از نارسایی‌های استخباراتی و امنیتی" پرداختند که قبل از و در جریان یورش طرفداران دونالد ترمپ، ریس جمهور پیشین امریکا بر مقر کانگرس وجود داشته است.

در این گزارش که روز سه شنبه هشتم جون (۱۸ جوزا) نشر شد، آمده است "یورش ششم جنوری ۲۰۲۱ نه تنها حمله بر ساختمان کانگرس بلکه حمله بر دموکراسی نیز بود...نهادهای مسوول تامین امنیت و محافظت مقر کانگرس و همه کسانیکه در آن روز توظیف بودند، با وصف آگهی از احتمال حملۀ خشونتبار بر کانگرس، برای مهار کردن حمله‌ای به مقیاس بلند آماده نبودند."

کمیته‌های امنیت داخلی و مقررات مجلس سنا تحقیقات شان را در این مورد در ماه فبروری آغاز کردند و در این سلسله با روسای پولیس محافظ کانگرس و دیگر نهادهای امنیتی و نیز با مقام‌های برحال و پیشین وزارت‌های دفاع و امنیت داخلی صحبت کردند. در این تحقیقات همچنین هزاران سند بررسی شده و اظهارات کتبی ۵۰ منسوب پولیس محافظ کانگرس گرفته شده است.

در گزارش آمده است: "یک عامل مهم رویداد غم انگیز ششم جنوری، نارسایی استخبارات در تحلیل، ارزیابی و پخش اطلاعات مرتبط به احتمال بروز خشونت و تهدیدات معلوم بر مقر کانگرس و قانونگذارانی که آن روز حضور داشتند، بوده است."

این کمیته‌های کانگرس گفته اند که هم بیروی تحقیقاتی فدرال (اف بی آی) و وزارت امنیت داخلی در ارزیابی تهدید نارسایی داشته و هم بخش استخبارات ادارۀ پولیس محافظ کانگرس "با وصف تقاضاهای آنلاین برای خشونت بر کانگرس" اطلاعات را در این مورد با افسرانی که در آن روز توظیف بودند، شریک نساخته بود.

حملۀ طرفداران دونالد ترمپ بر مقر کانگرس امریکا درست در لحظاتی صورت گرفت که قانونگذاران امریکایی بر پیروزی جو بایدن و شکست آقای ترمپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا مهر تایید می‌زدند.

مهاجمان پس از ورود به ساختمان کانگرس به جستجوی دفاتر، غارت و ویرانکاری دست زدند. در این رویداد پنج نفر کشته شد.

XS
SM
MD
LG