لینک های دسترسی

Breaking News

سنای امریکا: درقضیۀ خاشقجی توجه باید بر عربستان متمرکز باشد


یک گروۀ از سناتوران امریکایی، طی یک نامه از دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، در مورد قضیۀ ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستان سعودی مقیم در ترکیه، خواستار تحقیقات شده اند که نتیجۀ آن میتواند منجر به وضع تعزیرات علیۀ ریاض گردد.

در این نامه، آمده است که "ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی و مقاله نویس واشنگتن پُست، بیانگر اینست که او ممکن قربانی یک تخطی آشکار حقوق بشر باشد."

جمال خاشقجی که یکی از منتقدین برجستۀ محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی بود، بتاریخ دوم اکتوبر به خاطر گرفتن اسناد ازدواج اش به قونسلگری عربستان سعودی در استانبول مراجعه کرد، ولی پس از ورود به این مکان، دیگر دیده نشده است.

مقامات ترکی گفته اند که خاشقجی به صورت عمدی در داخل قونسلگری عربستان سعودی کشته شده است. ریاض ادعای ترکیه را رد کرده، اما بخاطر اثبات آن هیچ نوع اسناد ارایه نکرده است.

باب کورکر، رئیس کمیتۀ امور روابط خارجی مجلس سنا، گفته است که پس از مطالعۀ گزارش استخبارات ایالات متحده در مورد قضیۀ خاشقجی، توجه باید بر عربستان سعودی متمرکز باشد.

قصرسفید گفته است که مقامات بلندپایۀ واشنگتن به شمول جان بولتن، مشاور امنیت ملی و جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد رئیس جمهور ترمپ، با ولیعهد عربستان سعودی صحبت کرده و خواستار معلومات بیشتر در مورد این قضیه شده اند.

رئیس جمهور دونالد ترمپ نیز دیروز به خبرنگاران گفت که با مقامات ارشد عربستان سعودی تماس گرفته است، اما جزئیات در مورد را ارایه نکرد.

رئیس جمهور ترمپ گفت که "اجازۀ داده نمیتوانیم که چنین چیز برای خبرنگاران یا کس دیگری اتفاق بی افتد".

سنای امریکا: درقضیۀ خاشقجی توجه باید بر عربستان متمرکز باشد
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:50 0:00

XS
SM
MD
LG