لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا ۲.۵ میلیون دوز واکسین مودرنا به بنگله‌دیش می‌فرستد


قصر سفید می‌گوید که انتقال ۲.۵ میلیون دوز واکسین کووید۱۹ شرکت مودرنا روز سه شنبه ۲۹ جون (هشتم سرطان)‌ در حالی به بنگله‌دیش آغاز شد که این کشور با موج جدید بیماری کووید۱۹ دست و گریبان است.

یک مقام قصر سفید که نخواست نامش در گزارش گرفته شود به خبرگزاری فرانس پرس گفت که ایالات متحده تعهد کرده که نقش رهبری را در مبارزه با بیماری کووید۱۹ در جهان داشته باشد. قرار است تمام واکسین‌ها تا پایین هفته به بنگله‌دیش برسد.

باشیوع نوع دلتای کروناویروس، مقامات در بنگله‌دیش قرنطین جدی را از روز دوشنبه وضع کرده اند. دفاتر و تشبثات مسدود شده و رفت وآمد منع شده است. نیروهای امنیتی این کشور برای تنفیذ قرنطین به جاده‌ها برآمده اند.

بنگله‌دیش که حدود ۱۷۰ میلیون نفوس دارد روزانه حدود شش هزار مورد جدید بیماری کووید۱۹ را ثبت می‌کند. مقامات می‌گویند که ساحات نزدیک به مرز هند، به ویژه با مشکلات زیادی روبرو بوده و شفاخانه‌ها در این ساحات تحت فشار قرار دارند.

یک مقام قصر سفید گفت که موارد کروناویروس در هر هفته در بنگله‌دیش ۵۵ در صد افزایش می‌یابد و از اینرو در اولیت قرار گرفته است.

مانند سایر کشورها، بنگله‌دیش نیز به دنبال خرید واکسین‌ بیشتر بوده است. زاهد ملک، وزیر صحت این کشور در ماه می گفت که می خواهد ۵۰ میلیون دوز واکسین کووید۱۹ چینی شرکت سینوفارم را خریداری کنند.

افزون بر آن عبدالمومن، وزیر خارجهٔ بنگله‌دیش در ماه می پس از ملاقات با سفیر روسیه اعلام کرد که این کشور ۵۰ میلیون دوز واکسین سپوتنیک روسی را خریداری خواهند کرد.

اما قصر سفید گفته است که این واکسین‌ها از طریق برنامهٔ کوواکس سازمان جهانی صحت اهدا شده و کاملاً رایگان می‌باشد.

دولت آقای بایدن متعهد شده تا دو میلیارد دالر را به برنامهٔ کوواکس اهدا کند و افزون بر آن ۵۰۰ میلیون دوز واکسین فایزر را برای اتحادیه افریقا و ۹۲ کشور فقیر جهان خریداری کند.

برعلاوه در نشست اخیر هفت اقتصاد بزرگ جهان یا جی-۷، ایالات متحده تعهد کرد که ۵۰۰ میلیون دوز واکسین دیگر نیز کمک کند.

قصر سفید روز دوشنبه اعلام کرد که حدود دو میلیون دوز واکسین فایزر به پیرو و ۱.۵ میلیون دوز به پاکستان ارسال خواهدشد.

افزون برآن، قصر سفید اهدا سه میلیون دوز واکسین جانسن ایند جانسن را به افغانستان تعهد کرده که قرار است روند انتقال آن هفتهٔ آینده آغاز شود.

XS
SM
MD
LG