لینک های دسترسی

Breaking News

قصر سفید: ۷۰ درصد امریکایی‌های سالمندتر از ۳۰ سال واکسین کووید۱۹ شده اند


قصر سفید گفته است که بیش از ۷۰ درصد امریکایی‌های بالاتر از ۳۰ سال کم از کم یک دوز واکسین کووید۱۹ را دریافت کرده اند.

با نشر این ارقام، قصر سفید گفته است که تا چهارم جولای سال روان – روز استقلال ایالات متحده – انتظار می‌رود که ۷۰ درصد افراد ۲۷ سال و سالمندتر از آن کم از کم یک دوز واکسین را دریافت کرده باشند.

خبرگزاری اسوشتیدپرس از قول یک مقام قصر سفید گزارش داده است که تلاش‌ها برای تطبیق واکسین به جوانان بین ۱۸ تا ۲۶ سال در امریکا دوبرابر شده است. آمار و مدارک نشان می‌دهد که جوانان گروه سنی کمتر از ۲۶ سال در امریکا کمترین تمایل را به اخذ واکسین کووید۱۹ دارند.

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده در اوایل ماه می دو هدف را تعیین کرده بود: تطبیق کم از کم یک دوز واکسین کووید۱۹ به ۷۰ درصد امریکایی‌های بالاتر از ۱۸ سال و واکسین شدن کامل –تطبیق هر دو دوز – ۱۶۰ میلیون امریکایی تا روز استقلال امریکا.

با اینحال، قصر سفید گفته است که سرعت بازگشایی تشبثات در امریکا مهمتر از اهدافی است که آقای بایدن برای تطبیق واکسین به شهروندان امریکایی تعیین کرده است.

با آنکه واکسین به پیمانۀ فراوان در امریکا قابل دسترس است، بر اساس آمار رسمی، کمتر از ۳۰۰ هزار نفر هر روز در سرتاسر ایالات متحده واکسین کووید۱۹ را دریافت می‌کنند. حالانکه زمانی روزانه حدود ۲.۲ میلیون دوز واکسین در امریکا تطبیق می‌شد.

با افزایش تطبیق واکسین کووید۱۹ در ایالات متحده، میزان ابتلا به کووید۱۹ و مرگ و میر ناشی از این بیماری کاهش چشمگیری یافته است.

تا کنون بیش از ۳۳.۵ میلیون نفر در ایالات متحده به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده و این همه‌گیری تا کنون جان بیش از ۶۰۲ هزار نفر را در امریکا گرفته است.

XS
SM
MD
LG