لینک های دسترسی

Breaking News

یک سرباز دیگر امریکایی در افغانستان کشته شد


در سال روان هفت سرباز امریکایی در افغانستان کشته شده است
در سال روان هفت سرباز امریکایی در افغانستان کشته شده است

وزارت دفاع افغانستان تایید کرده است که امروز یک سرباز خارجی در آن کشور کشته و پنج سرباز دیگر زخمی شده است.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان به صدای امریکا گفت که سرباز افغان این حمله را بر همکاران امریکایی اش در قطعۀ ریشخور کابل انجام داده است.

اما فرماندهی نیروهای امریکایی در افغانستان با نشر خبرنامه‌ای گفته است که یک سرباز و یک غیرنظامی امریکایی در حملۀ یک "مهاجم ناشناس" در نزدیکی یک پایگاه نظامی ائتلاف کشته شدند. در پیام آمده است که فرد مهاجم نیز در گلوله باری متقابل کشته شده است.

در این پیام آمده است که یک سرباز و دو غیرنظامی امریکایی در این رویداد زخم برداشته اند که اکنون وضعیت صحی زخمی شده‌گان خوب توصیف شده است.

جان نیکلسن فرمانده ماموریت حمایت قاطع در افغانستان با ابراز همدری به خانواده‌های قربانیان، بر عزم راسخ ائتلاف برای آموزش و مشاورت به سربازان افغان و تعهد به "ساختن افغانستان بهتر" تاکید کرده است.

ناتو و وزارت دفاع افغانستان گفته اند که تحقیقات در مورد چگونگی این رویداد آغاز شده است.

از آغاز تهاجم به رهبری ایالات متحده در افغانستان در ۲۰۰۱، امسال کم تلفات‌ترین سال برای نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان بوده است، با آنهم از آغاز سال روان میلادی تا کنون هفت سرباز امریکایی در افغانستان کشته شده است.

با این رقم، شمار مجموعی تلفات سربازان امریکایی در افغانستان از سال ۲۰۰۱ تا اکنون به ۲۳۸۵ نفر می‌رسد.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG