لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا و کوریای جنوبی: توسل کیم به بم اتم منجر به سرنگونی اقتدار وی می‌شود


ایالات متحده و کوریای جنوبی روز پنجشنبه سوم نومبر (۱۲ عقرب) در بیانیه‌ای مشترکی به کوریای شمالی هشدار دادند که توسل به هرگونه سلاح هسته‌ای منجر به سرنگونی رژیم کیم جونگ اون، رهبر این کشور خواهد شد.

لوید آستن، وزیر دفاع امریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای کوریای جنوبی خود گفت: "هرگونه حمله هسته‌ای علیه ایالات متحده یا متحدان و شرکای آن، از جمله استفاده از تسلیحات هسته‌ای غیر ستراتیژیک، غیرقابل قبول است و به پایان رژیم کیم منجر می شود."

کوریای شمالی در واکنش به تمرینات مشترک نظامی ایالات متحده و کوریای جنوبی روز چهار‌شنبه دوم نومبر به گونهٔ بی پیشینه‌ای ۲۰ میزایل را آزمایش کرد که از جمله یک میزایل قاره‌پیمای (ICBM) و دو میزایل کوتاه برد را به سمت قلمرو کوریای جنوبی پرتاب کرد؛ پرتاب این میزایل‌ها زنگ خطر حمله را در سواحل کوریای جنوبی به صدا در آورد.

تنش در شبه جزیرهٔ کوریای شمالی پس از آن افزایش یافت که واشنگتن و سیول از ماه‌‌ها به این سو هشدار داده اند که کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، احتمالاً به زودی دستور آزمایش سلاح هسته‌ای را بدهد. کوریای شمالی نیز در روزهای اخیر تهدید به آزمایش سلاح‌های هسته‌ای کرده است.

واشنگتن و سیول روز دوشنبه ۳۱ اکتوبر مانور هوایی خود را در شبه جزیرهٔ‌ کوریا آغاز کردند، مانوری که قرار بود تا روز جمعه چهارم نومبر ادامه یابد، اما اردوی امریکا و کوریای جنوبی در واکنش به پرتاب میزایل‌ها کوریای شمالی صبح روز پنجشنبه از تمدید این تمرینات خبر دادند.

کوریای شمالی تمرینات نظامی مشترک میان ایالات متحده و کوریای جنوبی را همواره محکوم کرده و گفته است که این گونه مانور‌ها "تمرین برای تهاجم" و مصداق پالیسی‌های "خصومت‌آمیز" واشنگتن و سیول علیه پیونگ یانگ است.

پیونگ یانگ همچنین هشدار داد که در صورت حمله بر کوریای شمالی، ایالات متحده و کوریای جنوبی "هزینهٔ سنگینی" را خواهند پرداخت.

در تمرینات هوایی موسوم به "طوفان هوشیار" ۲۴۰ جت‌ امریکایی و کوریای جنوبی اشتراک می‌کنند و مجموعاً ۱۶۰۰ حمله را انجام می‌دهند.

XS
SM
MD
LG