لینک های دسترسی

Breaking News

صدها نظامی امریکایی در سوریه باقی می‌مانند


لوی درستیز قوای مسلح ایالات متحدۀ امریکا گفته است که احتمالاً حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ نظامی امریکایی در شمال سوریه مستقر خواهند ماند.

جنرال مارک میلی روز یکشنبه ۱۰ نومبر (۱۹ عقرب) در صحبت با شبکۀ خبری ای بی سی گفت: "به یقین که شمار آنان (نظامیان امریکایی مستقر در سوریه) کمتر از ۱۰۰۰ خواهد بود. احتمالا ۵۰۰ و شاید هم ۶۰۰ سرباز حفظ خواهد شد".

چند هفته پیش دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده خروج کامل نظامیان امریکایی را از سوریه اعلام کرد، اما این تصمیم با واکنش‌هایی هم در داخل و هم در بیرون از ایالات متحده مواجه شد.

منتقدان گفتند که این تصمیم سبب خواهد شد تا گروه دولت اسلامی یا داعش دو باره در سوریه ظهور کرده و به شورشگری بپردازد.

شمار دیگر منتقدان استدلال کردند که خروج نظامیان امریکایی از سوریه، جنگجویان کرد را که متحد امریکا اند، آسیب پذیر و در معرض حملات نظامیان ترکیه قرار خواهد داد.

پس از این نگرانی‌ها و انتقادات، آقای ترمپ گفت که شماری از سربازان امریکایی برای محافظت ساحات نفت خیز سوریه، در آن کشور باقی خواهند ماند.

جنرال میلی نیز ظهور مجدد داعش را در سوریه نفی نکرد و گفت: "جنگجویان داعش در منطقه حضور دارند. اگر فشار بر آن گروه حفظ نشود و توجه به آن معطوف نشود، ظهور دوبارۀ داعش احتمال بسیار واقعی بوده می‌تواند".

با اینحال، این مقام ارشد نظامی امریکا گفت که کشته شدن ابوبکر البغدادی، رهبر داعش تاثیر قابل ملاحظه بر آن گروه گذاشته است.

آقای میلی با بیان اینکه امریکا معلومات چشمگیر در مورد ابو ابراهیم الهاشمی القریشی، جانشین بغدادی دارد به شبکۀ خبری ای بی سی گفت: "زمانیکه فرصت‌ها مهیا شود، او را نیز تعقیب خواهیم کرد".

XS
SM
MD
LG