لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان به امریکا: متحدین یکدیگر را هشدار نمیدهند


وزارت خارجۀ پاکستان در واکنش به اظهارات مایک پنس، معاون رئیس جمهور امریکا، صورت گرفت که گفته است زمان پناه دادن به دهشت افگنان در پاکستان پایان یافته است
وزارت خارجۀ پاکستان در واکنش به اظهارات مایک پنس، معاون رئیس جمهور امریکا، صورت گرفت که گفته است زمان پناه دادن به دهشت افگنان در پاکستان پایان یافته است

در واکنش به سخنان معاون رئیس جمهور ایالات متحده که گفته است "روز های که پاکستان به "جنایتکاران و دهشت افگنان پناه می داد" به پایان رسیده است." وزارت خارجۀ پاکستان با نشر اعلامیه ای گفته است "متحدین یکدیگر را اخطار نمی دهند."

در اعلامیۀ وزارت خارجۀ پاکستان، بدون این که نامی از افغانستان برده شود، آمده است "اخطار به کسانی داده شود که عامل گسترش سریع تولید مواد مخدر است؛ هشدار به کسانی داده شود که بسیاری ساحات تحت اداره اش نیست و به گروه دولت اسلامی یا داعش "اجازه می دهد تا جای پا در افغانستان پیدا کند."

در اعلامیۀ وزارت خارجۀ پاکستان نیز آمده است که " باید به ایجاد میکانیزم صلح و مصالحه (در افغانستان) تمرکز صورت بگیرد."

واکنش پاکستان پس از آن صورت گرفت که مایک پنس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده در جریان سفرش به افغانستان گفت"پاکستان برای مدت طولانی پناهگاه امن برای طالبان و بسیاری از سازمان های دهشت افگنی فراهم کرده است. اما حال آن روز ها به پایان رسیده است. رئیس جمهور ترمپ به پاکستان مهلت داده است."

آقای پنس همچنین گفت است که پاکستان از طریق مشارکت با ایالات متحده می تواند چیزهای زیادی را به دست بیاورد، اما هشدار داد که "با ادامۀ پناه داده به جنایتکاران و دهشت افگنان، پاکستان بسیار چیز ها را از دست خواهد داد."

قبل بر این، ملیحه لودین، سفیر پاکستان در ملل متحد، در جریان سخنرانی اش در شورای امنیت این سازمان روز پنجشنبه از امریکا و متحدین اش خواست تا برای حل منازعۀ افغانستان متکی به راه حلی نظامی نشود، زیرا به گفتۀ او چنین پالیسی در ۱۶ سال گذشته به ناکامی مواجه بوده است.

این در حالیست که حکومت افغانستان همواره پاکستان را به تمویل و پناه دادن دهشت افگنان و تندروان متهم کرده است. ادعای پاکستان آنرا رد میکند.

مایک پنس که هماهنگ کننده روند تهیه استراتیژی جدید واشنگتن برای افغانستان است در میدان هوایی بگرام گفت که نیرو های امریکایی تا از بین رفتن "تهدید های دهشت افگنی" در افغانستان باقی خواهند ماند.

XS
SM
MD
LG