لینک های دسترسی

Breaking News

معاون رئیس جمهوری امریکا به کوریای شمالی هشدار داد


آقای پنس از "ساحۀ غیر نظامی" که مرز میان کوریای جنوبی و کوریای شمالی است دیدن کرد
آقای پنس از "ساحۀ غیر نظامی" که مرز میان کوریای جنوبی و کوریای شمالی است دیدن کرد

معاون رئیس جمهوری ایالات متحدۀ امریکا با اشاره به حملات نظامیان امریکایی بر پایگاه هوایی طرفداران اسد در سوریه و مواضع داعش در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار گفته است که کوریای شمالی نباید عزم و ارادۀ رئیس جمهور دونالد ترمپ را آزمایش کند.

مایک پنس که سرگرم سفر به چهار کشور آسیایی است، روز دوشنبه در کنفرانس خبری با هوانگ کیو ان سرپرست ریاست جمهوری کوریای جنوبی گفت "در دو هفتۀ گذشته، جهان شاهد قوت و عزم عملی رئیس جمهور جدید ما در افغانستان و سوریه بود".

آقای پنس درست یک روز پس از آزمایش ناکام راکتی کوریای شمالی گفت که ایالات متحده و کوریای جنوبی بیش از این تحمل آزمایش های راکتی و هسته‌ای کوریای شمالی را نخواهند داشت. او گفت"زمان شکیبایی استراتیژیک به پایان رسیده است".

معاون ریاست جمهوری ایالات متحده گفت که سربازان امریکایی با استقرار سیستم دفاع راکتی تاد در کوریای جنوبی، استحکامات را بر ضد تحرکات نظامی پیونگ یانگ، تقویت بخشیده اند.

از سوی دیگر روسیه، ضمن اینکه آزمایش‌های اخیر راکتی کوریای شمالی را محکوم کرده، ایالات متحده را به پرهیز از اتخاذ اقدامات یک جانبه بر ضد پیونگ یانگ ترغیب کرده است.

قرار است آقای پنس روز سه شنبه در دیدار با شینزو آبه صدر اعظم جاپان نیز در مورد تنش‌های فزاینده در جزیرۀ کوریا صحبت کند. معاون ریاست جمهوری ایالات متحده از توکیو به اندونیزیا و آسترالیا سفر کرده و با مقام‌های آن کشورها نیز دیدار خواهد کرد.

در همین حال، خبرگزاری دولتی کوریای شمالی روز دوشنبه به مناسبت ۷۰-مین سالروز استقلال سوریه، نامۀ را از آدرس کیم جونگ اون رهبر آن کشور عنوانی بشار الاسد رئیس جمهور سوریه نشر کرد.

در این نامه ضمن تاکید بر حمایت قوی و اتحاد پیونگ یانگ با حکومت سوریه، حملات اخیر ایالات متحده بر پایگاه نظامی قوای طرفدار اسد، محکوم شده است.

گزارش: خبرگزاری رویترز

XS
SM
MD
LG