لینک های دسترسی

Breaking News

واشنگتن: امریکا بیش از ۵۰ هزار پناهجوی افغان را خواهد پذیرفت


وزیر امنیت داخلی ایالات متحده می‌گوید که حکومت امریکا بیش از ۵۰ هزار شهروند افغانستان را که از کابل انتقال داده شده اند، خواهد پذیرفت.

الیهاندرو مییورکاس امروز سوم سپتمبر (۱۲ سنبله) در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که ایالات متحده بیش از ۴۰ هزار نفر را از ماه گذشته به اینسو به این کشور انتقال داده است و این رقم ممکن به دلیل تخلیهٔ بی نظیری که از افغانستان صورت گرفت، افزایش یابد.

در حدود ۲۵ در صد افراد منتقل شده، شهروندان امریکا و افرادی اند که یا اقامت دایمی امریکا دارند یا دارندگان ویزهٔ خاص مهاجرت بوده اند و یا برای امریکا و ناتو منحیث ترجمان یا در سایر ظرفیت‌ها کار کرده اند.

همچنان افرادی که با حکومت امریکا یا ناتو کار کرده اند، اما تا حال ویزه دریافت نکرده اند و افراد آسیب پذیر نیز شامل این گروه اند.

آقای مییورکاس افزود که زنان،‌کودکان و اعضای جامعهٔ مدنی نیز در میان این ۴۰ هزار نفر شامل اند.

این مقام امریکایی علاوه کرد که تمامی افرادی که به ایالات متحده میایند، در بخش‌های مختلف ترانزیتی مورد بررسی و بازرسی امنیتی قرار خواهند گرفته و معاینات و واکسین کووید۱۹ دریافت خواهند کرد.

این در حالی است که مقامات می‌گویند هنوز هم صدها نفر از شهروندان امریکا و همکاران افغان‌شان در افغانستان باقی مانده اند و تلاش‌ها برای انتقال آنان به بیرون از افغانستان جریان دارد.

XS
SM
MD
LG