لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا محدودیت‌های مسافرتی بر هشت کشور افریقایی را لغو می‌کند


قصر سفید می‌گوید که محدودیت‌های مسافرتی را که در پی شیوع نوع جدید کروناویروس بر هشت کشور افریقایی اعمال کرده بود، لغو می‌کند.

کیون مونیوز، معاون سخنگوی قصر سفید می‌گوید که این محدودیت‌ها سر از تاریخ ۳۱ دسمبر برداشته می‌شود.

آقای مونیوز در صفحهٔ تویتر خود نوشته است: "این تصمیم از طرف مرکز وقایه و کنترول امراض ایالات متحده توصیه شده بود. محدودیت‌ها به ما وقت داد تا اومیکرون را بشناسیم و [حالا ] می‌دانیم که واکسین‌های موجود ما به ویژه دوز تقویتی، علیه اومیکرون کارا استند. "

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده مسافرت‌ها از افریقای جنوبی و هفت کشور دیگر افریقایی - بوتسوانا، زمبابوی، نامیبیا، لشوتو، ایسواتینی، موزمبیق و ملاوی- را از تاریخ ۲۹ نومبر (هشتم قوس) محدود کرده بود.

براساس آن محدویت‌ها، شهروندان سایر کشورها که ۱۴ روز پیش از آمدن به ایالات متحده در یکی از این هشت کشور افریقایی بوده باشند، اجازه ندارند وارد امریکا شوند. اما شهروندان امریکا و دارنده‌گان اقامت دایمی این کشور می‌توانند در صورتی که معاینات شان منفی باشد، آزادانه سفر کنند.

رییس جمهور ایالات متحده پس از آن این تصمیم را اتخاذ کرد، که سازمان صحی جهان نوع جهش یافته جدید B.1.1.529 کرونااویروس را نوع قابل نگرانی عنوان کرد.

نوع جدید جهش یافته کروناویروس که اومیکرون نامیده شده، از طرف سازمان صحی جهان پنجمین خطرناکترین نوع این ویروس خوانده شده است. این نوع کروناویروس ماه گذشته در افریقای جنوبی شناسایی شد و دارای قابلیت سریع سرایت است.

موج فزاینده اومیکرون سبب شده تا همزمان با تعطیلات کرسمس، میلیون‌ها نفر در سراسر جهان با اختلال در سفر و افزایش محدودیت‌ها برای مقابله با همه‌گیری نوع اومیکرون کروناویروس مواجه شوند.

ابتلا به کروناویروس در تمام جهان یکبار دیگر افزایش یافته از جمله میانگین تعداد موارد جدید کروناویروس در ایالات متحده طی هفته گذشته، ۴۵درصد افزایش یافته و به ۱۷۹هزار در روز رسیده است.

XS
SM
MD
LG