لینک های دسترسی

Breaking News

نوع جديد کروناویروس: امریکا بر مسافرت از هشت کشور افریقایی محدودیت وضع کرد


رییس جمهور ایالات متحده از روز دوشنبه آینده محدودیت‌های را بر مسافرت از افریقای جنوبی و هفت کشور دیگر به ایالات متحده وضع کرد.

جو بایدن پس از مشوره با انتونی فاوچی، مشاور امور صحی قصرسفید به روز جمعه ۲۶ نومبر (۵ قوس) این محدودیت‌ها را اعلام کرد. هفت کشور دیگر، بوتسوانا، زمبابوی، نامیبیا، لشوتو، ایسواتینی، موزمبیق و ملاوی اند.

رییس جمهور ایالات متحده پس از آن این تصمیم را اتخاذ کرد، که سازمان صحی جهان نوع جهش یافته جدید B.1.1.529 کرونااویروس را نوع قابل نگرانی عنوان کرد.

آقای بایدن گفت: "همه افراد واجد شرایط واکسین تقویتی، باید این واکسین را بگیرند. و کسانیکه تا هنوز هردو دوز واکسین را نگرفته باید هرچه زودتر خودرا واکسین کنند."

آقای بایدن از کشورهای ثروتمند جهان خواست که به کشورهای فقیر واکسین کمک کنند.
او افزود: "ایالات متحده به تنهایی خود بیشتر از هرکشور دیگر به کشورهای فقیر بیشترین واکسین را کمک کرده است. حالا نوبت دیگران است که با سرعت و سخاوت امریکا رقابت کنند."

نوع جدید جهش یافته کروناویروس که اومیکرون نامیده شده، از طرف سازمان صحی جهان پنجمین خطرناکترین نوع این ویروس شناخته شده است. این نوع کروناویروس در هفته های اخیر در افریقای جنوبی شناسایی شد و دارای قابلیت سریع سرایت است.

به دنبال وضع قیودات بر مسافرت از افریقای جنوبی به شماری از کشورهای اروپایی و ایالات متحده به دلیل شیوع نوع جهش‌یافتهٔ جدید کروناویروس، سازمان جهان صحت خواستار اقدامات محتاطانه در این خصوص شد.

افریقای جنوبی وضع قیودات بر سفر از این کشور را اقدامات "عجولانه" خوانده و گفته است که از عواقب ناگوار آن نگران است.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، تا روز جمعه ۲۶ نومبر (پنجم قوس) شمار واقعات کووید۱۹ در جهان به بیش از ۲۶۰ میلیون رسیده و نزدیک به ۵.۲ میلیون نفر در اثر این بیماری در سرتاسر جهان جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG