لینک های دسترسی

Breaking News

حملات در سوریه، فرصتی برای از بین بردن داعش


جنرال لوید آسیتن، فرمانده نیرو های ایالات متحده در شرق میانه
جنرال لوید آسیتن، فرمانده نیرو های ایالات متحده در شرق میانه

قوای کُردی وارد دومین ماه دفاع از منطقه کوبانی در شمال سوریه می شوند. در این مبارزه، قوای هوایی ایالات متحده، جنگجویان کُردی را معاونت کرده است.

فرمانده قوای ایالات متحده در شرق میانه می گوید که جنگ در کُوبانی، "فرصت های" را برای قوای ائتلاف فراهم می کند تا تندروان دولت اسلامی را از بین ببرد و آنان را از عراق بیرون کند.

جنگ قوای ائتلاف بر ضد تندروان دولت اسلامی پاسخی است در برابر تقاضای کمک نیرو های زمینی در عراق. ولی حالا، اکثر حملات قوای ائتلاف، مواضع تندروان را در منطقه کوُبانی سوریه، هدف قرار می دهند.

کُوبانی، یک شهر کُرد نشین در سرحد سوریه است، جائیکه قوای کُردی در بیش از یک ماه گذشته به شدت در مقابل تندوران دولت اسلامی جنگیده اند تا منطقه را از کنترول آنان بیرون کنند.

جنرال لوید آسیتن، فرمانده نیرو های ایالات متحده در شرق میانه، می گوید که جنگ در برابر دولت اسلامی یا داعش در منطقه کُوبانی به معنی انحراف از اهداف ایالات متحده نیست.

جنرال آستین با ابراز رضائیت از حملات اخیر علیه داعش در کوبانی گفت هدف مغلوب کردن و به تدریج از بین بردن داعش است و اگر این گروه به حملات اش ادامه دهد چنانیکه در کُوبانی ادامه داده است، واضح است که نیرو های متحدین آنان را هدف قرار می دهند.

جنرال آستین همچنین تائید کرد که جنگ در شهرک مرزی سوریه برای تغیر دادن وضیعت عراق صورت گرفته است. او می گوید که تمرکز اصلی قوای ائتلاف پا بر جا است. یعنی به هر اندازه ای که آن گروه را از پا در آورند، به همان حد میزان جنگ در سایر نقاط کاهش خواهد یافت.

یک مقام وزارت دفاع ایالات متحده به صدای امریکا تائید کرد که تا اندازه ای همآهنگی با قوای کُردی در سوریه وجود داشته است، ولی در مورد جزئیات آن چیزی نگفت.

یک سخنگوی واحد محافظت مردم کُردی به صدای امریکا گفت که قوای کُردی در هفته جاری روابط مستقیم با ائتلاف به رهبری ایالات متحده داشته است و حملات هوایی در منطقه کُوبانی با آنان همآهنگ می شود.

پنتاگون یا وزارت دفاع امریکا می گوید که حملات هوایی قوای ائتلاف چند صد تن از تندروان دولت اسلامی را کشته است.

شش حمله هوایی قوای ائتلاف اخیراً در نزدیکی شهرک کُوبانی انجام شد. پنتاگون می گوید که بر اساس گزارش های اولیه، حملات هوایی به صورت موفقانه سه تعمیری را که افراد داعش در آن جا به جا شده بودند، مورد حمله قرار قرار داد و دو موتر آنان را از بین برد.

در همین حال، گروه ناظر حقوق بشر سوریه می گوید، از زمانیکه گروه داعش حملات اش را در منطقه کُوبانی آغاز کرده است، ۶۶۰ تن کشته شده است. این گروه حقوق بشر می گوید که احتمالا تعداد کشته شده گان دو برابر باشد، زیرا پنهان کاری شدید در مورد تلفات هر دو طرف وجود دارد.

گزارش: صدای امریکا

برگردان: خالد مفتون

XS
SM
MD
LG