لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ تحریمات تازه علیه وینزویلا وضع کرد


دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا، با امضای یک فرمان اجرایی، تحریمات تازه ای را بر وینزویلا وضع کرد.

قصر سفید امروز جمعه اعلام داشت که این فرمان، به منظور تحت فشار قرار دادن "دیکتاتوری" نیکولاس مدورو رئیس جمهور وینزویلا و پایان دادن به "استبداد" آن، امضأ شده است.

فرمان جدید آقای ترمپ، معاملات با شرکت رهنی و نفتی وینزویلا را منع قرار داده، و یک شدت قابل ملاحظه را در سلسلۀ تحریمات اخیری نشان میدهد که از سوی واشنگتن بر رئیس جمهور مدورو و مقامات عالیرتبۀ حکومت او وضع شده است. هدف از سلسلۀ اخیر تحریمات، تنبه کردن مدورو و مقامات بلندرتبۀ حکومت او، از دید قصر سفید، به خاطر نقشی است که آنان در صدمه رسانیدن به دموکراسی در وینزویلا ایفا کرده اند.

به تاریخ نهم ماه اگست سال روان نیز واشنگتن علیه هشت شهروند وینزویلا، از جمله برادر هوگو چاویز رهبر فقید آن کشور، تحریمات وضع کرد.

در اعلامیه ای که امروز از سوی قصر سفید به نشر رسیده، آمده است که "این اقدامات، با دقت سنجیده شده تا دیکتاتوری مدورو را از یک منبع مهم جهت تمویل و ابقای حاکمیت غیرمشروع آن محروم ساخته، و نظام مالی ایالات متحده را از پیامد های ناگوار ناشی از فساد در وینزویلا حفاظت کند." اعلامیه می افزاید که ایالات متحدۀ امریکا، "در حالی که وینزویلا ازهم فرومیپاشد، بی تفاوت مانده نمیتواند."

در فرمان اجرایی رئیس جمهور ترمپ، جزییات تحریمات تازه در داد و ستد با شرکت دولتی رهنی و نفتی وینزویلا تشریح شده و بر اساس آن، هنوز هم برخی مراودات تجارتی و نفتی با وینزویلا، که یکی از بزرگترین تولید کنندگان نفت در جهان است، مشروع دانسته میشود.

XS
SM
MD
LG