لینک های دسترسی

Breaking News

فرمانده امریکایی: برخورد قوای ایرانی با ما حرفه‌ای بوده است


کشتی طیاره بردار ابراهام لینکن که پس از افزایش تنش میان واشنگتن و تهران به شرق میانه مستقر شده است
کشتی طیاره بردار ابراهام لینکن که پس از افزایش تنش میان واشنگتن و تهران به شرق میانه مستقر شده است

جان وید، فرمانده کشتی طیاره بردار ابراهام لینکن قوای بحری امریکا‌ می‌گوید که برخورد نیروهای بحری ایران با نیروهای امریکایی مستقر در بحیرۀ عرب "حرفه" و برابر به معیارهای بین المللی بوده است.

آقای وید به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفته است که از آغاز ماموریت کشتی طیاره بردار ابراهام لینکن در منطقه، قوای امریکایی چندین بار با نیروهای ایرانی روبرو شده اند.

آقای وید گفت "تا این لحظه همه آن‌ها (قوای ایرانی) ایمن و حرفه‌ای بودند؛ به طوری که ایرانی‌ها هیچ کاری نکرده‌اند تا مانع از قابلیت‌های مانوری ما شود، یا سبب اقدام دفاعی ما شود".

به گزارش اسوشیتدپرس، جنرال فرانک مکنزی، فرمانده قوای مرکزی ایالات متحده (سنتکام) نیز دو روز در کشتی طیاره بردار لینکلن حضور داشته تا با فرماندهان نیروی دریایی صحبت کند و عملیات‌ پرواز از فراز این کشتی را در شب و روز از نزدیک ببیند.

پس از خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای موسوم به برجام میان ایران و قدرت‌های جهان و از سرگیری تحریم های فلج کنندۀ امریکا بر ایران، تنش بین ایالات متحده و ایران نیز روزتاروز شدید شد، تاجاییکه احتمال رویارویی نظامی بین دو کشور مطرح شده بود.

واشنگتن در واکنش به این تهدیدها، افزون بر کشتی طیاره بردار ابراهام لینکن، بم افگن‌های بی-۵۲ و سایر تجهیزات نظامی را در شرق میانه مستقر کرد.

ایالات متحده می‌گوید که توافق هسته ای با ایران در رفتار این کشور تاثیر مثبتی نداشته است. ایالات متحده می‌گوید که ایران بزرگترین دولت حامی دهشت افگنی است، برنامه راکت‌های بالستیکی خود را برخلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ادامه می‌دهد، و عامل بی‌ثباتی در خاورمیانه است.

XS
SM
MD
LG