لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا رییس جمهور ونزویلا را به قاچاق مواد مخدر متهم کرد


وزارت عدلیه ایالات متحده، نیکولاس مادورو، رییس جمهور ونزویلا و برخی از مقام های بلند رتبه آن کشور را به تروریزم از طریق قاچاق مواد مخدر متهم کرده و گفت که آنها با همکاری یک گروه‌ جنایتکار کولمبیایی، مواد مخدر را به ایالات متحده قاچاق می‌کنند.

سارنوالان در نیویارک اتهام وارد کردند که رییس جمهور ونزویلا و چندین مقام دیگر این کشور به شمول رییس پارلمان، در همکاری با گروه جنایتکار (نیروهای مسلح انقلابی کولمبیا) یک شبکه قاچاق مواد مخدر را رهبری می‌کنند.

سارنوالان همچنان یک جنرال پیشین اردوی و رییس پیشین استخبارات نظامی ونزویلا را به دست داشتن در قضیه متهم کردند.

این افراد به دست داشتن در قاچاق مواد مخدر به ایالات متحده، دخیل بودن در تروریزم از طریق مواد مخدر و سهم داشتن در قضایای مرتبط به اسلحه متهم شدند.

این اتهامات سنگین را ویلیم بار، قاضی القضات امریکا، و دیگر مقام های ارشد امنیتی روز پنج شنبه ۲۶ مارچ (۷حمل) در یک کنفرانس خبری مجازی اعلام کردند.

ویلیام بار گفت: " ایالات متحده به این مقام های فاسد ونزویلا اجازه نخواهد داد از سیستم بانکی امریکا برای ادامه فعالیت های غیرقانونی ازطریق امریکای جنوبی استفاده کنند".

نیکولاس مدورو طی یک تویتایالات متحده و کولمبیا را به دسیسه علیه ونزویلا متهم کرده است.

این اتهامات ممکن سبب تیره شدن تنش میان امریکا و ونزویلا شود.

روابط امریکا زمانی سال گذشته با ونزویلا تیره شد که اداره‌ٔ ترمپ رقیب انتخاباتی مدورو را منحیث رییس جمهور موقت آن کشور به رسمیت شناخت و تعزیرات اقتصادی شدید را بالای ویزویلا وضع کرد تا باعث دورکردن مدورو از کرسی ریاست جمهوری شود.

XS
SM
MD
LG