لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا در قبال ونزویلا روی گزینه های مختلف غور میکند


مقامات ارشد امنینی ایالات متحده، بخاطر رسیدگی به وضعیت جاری در ونزویلا، روی گام های ممکن بحث و غور میکنند.

در ادامۀ تنش های سیاسی در ونزویلا، هفتۀ گذشته هوان گوایدو، رهبر مخالفان حکومت آن کشور، از مردم و نظامیان ونزویلا خواست که به جاده ها برآیند و علیۀ نیکولاس مدورو، رئیس جمهور برحال آن کشور قیام کنند.

ظاهراً این خواست گوایدو نتیجه نداد و در نتیجه واشنگتن را بیشتر از پیش مشغول غور و بحث در قبال آیندۀ این تنش ها ساخته است.

رئیس جمهور دونالد ترمپ، به روز جمعه (٣ اپریل) در یک صحبت تیلفونی مفصل با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در مورد بحران ونزویلا صحبت کرد.

به گفتۀ رئیس جمهور ترمپ، پوتین "به هیچ وجه به دنبال دخالت در ونزویلا نیست، تنها خواستش وضعیت بهتر و مثبت برای آن کشور است".

اما پیش از این، مایک پمپیو، وزیر خارجۀ، ایالات متحده، دیدگاۀ متفاوت در مورد روسیه داشت.مایک پمپیو، هفتۀ گذشته روسیه را به مداخله در ونزویلا متهم کرد و گفت، نیکولاس مدرور آمادۀ ترک کشورش بود، اما روسیه مانع او شد.

تعداد تحلیلگران میگویند که اقدامات واشنگتن در قبال ونزویلا 'مناسب' است، اما می افزایند که اظهارات علنی مقامات امریکایی ممکن کسب قدرت را برای هوان گوایدو دشوارتر سازد.

به باور این دسته تحلیلگران، اظهارات واشنگتن میتواند به معنی مداخله در ونزویلا تعبیر شود.

جامعه بین المللی بر این تاکید دارد که بحران ونزویلا باید توسط مردم آن کشور و از طریق صلح آمیز حل و فصل شود و می افزاید که مداخله در أمور داخلی ونزویلا میتواند وضعیت را بدتر سازد.

امریکا در قبال ونزویلا روی گزینه های مختلف غور میکند
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:15 0:00

XS
SM
MD
LG