لینک های دسترسی

Breaking News

مدورو: ترمپ پلان تهاجم نظامی بر ونزویلا دارد


نیکولاس مدورو، رئیس جمهور ونزویلا، گفته است که رئیس جمهور دونالد ترمپ پلان تهاجم نظامی بر ونزویلا را دارد.

رئیس جمهور ونزویلا که به روز چهارشنبه (۶فبروری) در یک پایگاۀ نظامی کشورش صحبت میکرد، گفت "ما از طرف امپراتوری ایالات متحده،از طرف آقای ترمپ تهدید شده ایم. او گفته است که پلان یک تهاجم نظامی را بر ونزویلا دارد".

در پی تنش های اخیر سیاسی در ونزویلا، حکومت رئیس جمهور ترمپ اخیراً هووان گوایدو، رهبر مخالف حکومت ونزویلا را به حیث رهبر مؤقت آن کشور به رسمیت شناخت.

واشنگتن همچنان برای وارد کردن فشار بر حکومت نیکولاس مدورو، بر شرکت دولتی نفت ونزویلا تعزیرات وضع کرد، اما مدورو این اقدام واشنگتن را یک عمل "غیرقانونیو جرمی" عنوان کرده است.

برای برکناری نیکولاس مدورو از قدرت، رئیس جمهور ترمپ استفاده از نیروی نظامی را یکی از گزینه ها خوانده و در سخنرانی اخیرش به کانگرس نیز به ادامۀ فشار بر مدورو متعهد شد و گفت که ایالات متحده در کنار مردم ونزویلا قرار خواهد داشت.

حدود ۴٠ کشور جهان حمایت خود را از هووان گوایدو اعلام کرده است.

بحران بشری

در حالی که ونزویلا با یک بحران بشری دست و پنجه نرم میکند، اردوی این کشور با بستن پُل ارتباطی میان ونزویلا و کولمبیا، مانع ورود کمک های بشری شده است.

نیکولاس مدورو گفته است ونزویلا کشور "گدا" نیست.

این کمک ها به همکاری کشورهای منطقه و از جانب هووان گوایدو، که خود را رهبر ونزویلا اعلام کرده، سازماندهی شده است.

مایک پمپیو، وزیرخارجۀ ایالات متحده، با نشر یک پیام در تویترش، از رئیس جمهور ونزویلا خواسته که به ورود این کمک ها اجازه دهد.

حکومت ایالات متحده امریکا نیز برای رسیدگی به بحران بشری در ونزویلا، مبلغ ٢٠ میلیون دالر را به حکومت گوایدو وعده کرده است.

مدورو: ترمپ پلان تهاجم نظامی بر ونزویلا دارد
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:12 0:00

XS
SM
MD
LG