لینک های دسترسی

Breaking News

روزانه سه زن در امریکا به قتل میرسد


بر اساس آمار، اداره "مسؤلیت ملی در برابر خشونت خانوادگی" در ایالات متحده در هر نُه ثانیه یک زن مورد لت و کوب قرار می گیرد
بر اساس آمار، اداره "مسؤلیت ملی در برابر خشونت خانوادگی" در ایالات متحده در هر نُه ثانیه یک زن مورد لت و کوب قرار می گیرد

پدیده خشونت علیه زن در ایالات متحده ممکن در صدر اخبار جهان مانند کشور های جهان سوم قرار نگیرد، ولی این بدین معنا نیست که خشونت علیه زن در ایالات متحده، وجود ندارد. بر اساس آمار، اداره "مسؤلیت ملی در برابر خشونت خانوادگی" در ایالات متحده در هر نُه ثانیه یک زن مورد لت و کوب قرار می گیرد.

بر اساس آمار وزارت عدلیۀ ایالات متحده،از میان هر چهار زن یک تن آن در طول زندگی خود با پدیده سو استفاده جنسی و یا خشونت فزیکی از جانب مردان قرار می گیرد.

به گفتۀ مقامات وزارت عدلیۀ ایالات متحده، ١٩ درصد واقعات خشونت علیه زنان ، با استفاده از سلاح صورت می گیرد و این موضوع پنج برابر احتمال کشته شدن زنان را در این نوع خشونت ها، بیشتر می سازد.

نادین ام نیوفویل، مدیر بخش مبارزه در برابر خشونت علیه زنان در وزارت عدلیۀ امریکا، می گوید: "بر اساس یافته های ما در ایالات متحده، هر روز سه زن در این کشور به دست همسر و یا دوست پسر سابق شان به قتل می رسند و این آمار برای ما بسیار جدی است."

باوجود آن که خشونت در برابر زنان در امریکا یک مشکل جدی است، اما با وصف آن هم برخی از زنان امریکایی از موجودیت خدمات برای قربانیان خشونت اگاهی ندارند.

آگاهی زنان از موجودیت این خدمات در صدر اجندای کاری وزارت عدلیۀ امریکا قرار دارد و خانم نیوفویل می گوید که: "می خواهیم زنان بدانند که این یک موضوعی بسیار جدی و حیاتی است و تاثیرات سو بر انها و کودکان شان دارد."

در سال ١٩٩۴ حکومت ایالات متحده اولین قانون مبارزه علیۀ خشونت بر زنان را تصویب کرد.اما باوجود تلاش از سوی دولت و جوامع مدنی مبنی بر آگاهی دهی به زنان، فعالیتدر سطوح مختلف نیز جریان دارد.

یکی از تازه ترین مورد این تلاش ها، راه اندازی یک کمپاین تحت نام "METOO" می باشد که روی تعرضات جنسیتی در رسانه های اجتماعی جنجال برانگیز شد.

هشتگ "METOO" در رسانه های اجتماعی باعث کمپاین های گسترده مدافعین حقوق زن شد. تازه ترین قضیه مربوط به این کمپاین، قضیۀ یک داکتر امریکا به نام لری ناسرمی باشد که به جرم سواستفاده جنسی از حدود یکصد و پنجاه دختر زیر سن و نوجوان محکوم به ۴۰ تا ۱۷۵سال حبس گردید.

در امریکا در هر یک روز سه زن به قتل میرسد
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:37 0:00

XS
SM
MD
LG