لینک های دسترسی

Breaking News

صدای امریکا رسماً نشرات ماهواره‌ای خود را برای افغانستان معرفی کرد


پس از اعمال محدودیت از سوی طالبان بر نشرات تلویزیونی صدای امریکا در افغانستان، این رسانه، نشرات اختصاصی ۲۴ ساعتۀ ماهواره‌ای خود را برای افغانستان، که به گونۀ قسمی حدود شش ماه پیش راه اندازی کرده بود، رسما‌ً معرفی کرد.

این شبکه، خبرهای سانسورناشده و معلومات را به زبان‌های دری و پشتو نشر می‌کند. برنامه‌‌های صدای امریکا به دستور طالبان به دلیل محتوایی که تضعیف کنندۀ پالیسی‌های آن گروه پنداشته می‌شود، به شمول منع زنان از گویندگی با مردان، به تاریخ ۲۷ ماه مارچ از شبکه‌های تلویزیونی محلی از نشر باز ماند.

اکنون نشرات صدای امریکا به هر دو زبان، دری و پشتو، از طریق ماهوارۀ یاه‌ست به گونۀ ۲۴ ساعته نشرشده و نیز این نشرات ماهواره‌ای در وبسایت و کانال‌های یوتیوب دری و پشتوی صدای امریکا قابل دسترس است.

صدای امریکا را در ماهواره چگونه تماشا می‌توان کرد؟
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:47 0:00

صدای امریکا تلاش می‌کند که با وجود سانسور طالبان، بینندگان و شنوندگان به برنامه‌های این شبکه در افغانستان دسترسی بدون سانسور داشته باشند.

نشرات تلویزیون آشنا و برنامۀ کاروان که پیش از محدودیت طالبان از طریق تلویزیون‌های طلوع، طلوع نیوز و لمر نشر می‌شد و نیز برنامۀ اتصال بخش پشتوی صدای امریکا که از طریق تلویزیون محلی شمشاد در افغانستان نشر می‌شد، اکنون در نشرات ماهواره‌ای صدای امریکا قابل دسترس است.

یولاندا لوپز، سرپرست صدای امریکا گفت: "بازار رسانه‌ای افغانستان اکنون یکی از سرکوب‌شده‌ترین بازار رسانه‌ای جهان است...با وجود تلاش‌ طالبان برای پایان بخشیدن آزادی مطبوعات، صدای امریکا با ارایۀ خبر‌ها و معلومات موثق و معتبر در کنار شنوندگان و بینندگان خویش می‌ایستد."

افزون بر نشرات تلویزیونی و برنامه‌های رادیویی صدای امریکا که در نشرات ماهواره‌ای این رسانه برای افغانستان گنجانیده شده است، بخش افغانستان صدای امریکا در نظر دارد تا با تهیه و راه‌ اندازی برنامه‌های بیشتر و جدید خبری، آموزشی، معلوماتی و تفریحی، بینندگان خود را از تازه‌ترین‌ها در جهان آگاه سازد.

در واکنش به اقدامات سرکوبگرانۀ طالبان علیه آزادی رسانه‌ها و آزادی بیان، صدای امریکا صفحات ویژه را در وبسایت های دری و پشتوی خود راه اندازی کرده است تا خبرهای معتبر، جامع و بی‌طرفانه را در مورد وضعیت آزادی بیان در افغانستان بازتاب دهد.

XS
SM
MD
LG