لینک های دسترسی

Breaking News

رییس پیشین تصدی مواد نفتی افغانستان به زندان محکوم شد


ولید تمیم، رییس پشین تصدی مواد نفتی و گاز افغانستان
ولید تمیم، رییس پشین تصدی مواد نفتی و گاز افغانستان

محکمۀ ابتدایی رسیدگی به جرایم سنگین فساد اداری افغانستان عبدالولید تمیم، رییس پیشین تصدی مواد نفتی و گاز را به سه سال حبس تنفیذی محکوم کرد.

ستره محکمۀ افغانستان می‌گوید که آقای ولید در قضیۀ سو استفاده از صلاحیت‌های وظیفوی از سوی لوی سارنوالی افغانستان متهم شناخته شده بود.

محکمه روز گذشته در حضورداشت سارنوال موظف برگزار شد و آقای تمیم ولید در آن حضور نداشت.

بر اساس این حکم، رییس پشین تصدی مواد نفتی و گاز افغانستان همچنان مکلف به پرداخت ۵۷۴هزار و ۲۲۱ دالر به "خزانۀ دولت" شده است.

در این حال، ولید تمیم در صفحۀ فیسبوک‌ خود نگاشته است که این تصمیم در غیاب وی صورت گرفته و حتا در این جلسه، وکیل مدافع‌اش نیز حضور نداشته است.

آقای تمیم همچنان گفته است که در زمان کاری‌اش در تصدی مواد نفتی و گاز افغانستان صادقانه کار کرده و به جای پاداش، علیه وی "دوسیه سازی" صورت گرفته است.

او گفته است: "از ادارات شفافیت و مبارزه با فساد معتبر توقع دارم تا به طور منصفانه به رویت مواد مستند حقیقی از این دوسیه نظارت کند تا باشد حلقات جیره خور مفسد در دستگاه عدلی و ‌قضایی که دست به چنین اعمال شنیع می‌زنند نیز مورد پیگرد قرار‌ گرفته عدالت تامین، اعتبار دستگاه عدلی و فضایی کشور بیشتر ‌گردد."

پیش از این لوی سارنوالی افغانستان گفته بود که آقای ولید سه دوسیهٔ فساد اداری و سو استفاده از صلاحیت‌های وظیفوی در این نهاد دارد.

XS
SM
MD
LG