لینک های دسترسی

Breaking News

حملات طالبان بیانگر متعهد نبودن این گروه به صلح است – صدیقی


ریاست جمهوری افغانستان با اشاره به حملات اخیر طالبان به ویژه در هلمند می‌گوید که طالبان تعهد شان را در قبال گفتگوهای صلح نشان نداده اند.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان روز دوشنبه ۱۲ اکتوبر (۲۱ میزان) به خبرنگاران گفت که حکومت این کشور آنچه لازم بود برای آغاز مذاکرات صلح انجام داده است.

آقای صدیقی تایید کرد که حملات گروه طالبان و ادامۀ جنگ بر روند گفتگوهای صلح تاثیر خواهد گذاشت: "مردم نسبت به صلح ناامید می‌شوند. جنگ آن‌ها به این معنا است که به صلح تعهد ندارند. به خواست مردم اهمیت نمی‌دهند، به خواست جامعۀ جهانی اهمیت نمی‌دهند."

این در حالی است که هم‌زمان رایزنی‌های هیات‌های مذاکره کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان روی طرزالعمل اصول مذاکرات در دوحه جریان دارد.

ناجیه انوری، سخنگوی وزارت دولت در امور صلح افغانستان گفت که در یک هفتۀ گذشته گفتگوهای انفرادی و غیررسمی میان دوجانب در دوحه جریان داشته است.

خانم انوری افزود: "هیات جمهوری اسلامی افغانستان تلاش‌های لازم را به خرج می‌دهد و امیدوار است که طی چند روز آینده در مورد نقشۀ راه درست و روشن به فیصله نهایی برسد."

هیات‌های مذاکره کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان گفتگوها را روی ترتیب اصول مذاکرات از حدود چهارهفته به این طرف در دوحۀ قطر آغاز کرده، اما هنوز به نتیجۀ مطلوب دست نیافته اند.

XS
SM
MD
LG