لینک های دسترسی

Breaking News

گزارش‌های ضد و نقیض دربارۀ سقوط ولسوالی اتغر زابل


همزمان با بیرون‌شدن نیروهای اردوی ملی از مرکز ولسوالی اتغر ولایت زابل و انتقال این پایگاه نظامی به ولسوالی همجوار آن، برخی منابع امنیتی در زابل از سقوط کامل این ولسوالی به دست طالبان خبر داده اند.

وزارت دفاع ملی افغانستان با نشر خبرنامه‌ای گفته است که پس از بررسی‌ها و به هدف موثریت بهتر، نیروهای اردوی ملی را از ولسوالی اتغر به ولسوالی شینکی ولایت زابل انتقال داده اند.

در خبرنامه آمده است: "از این پایگاه در ولسوالی شینکی، در جهت تامین امنیت و حفظ جان و مال باشندگان هردو ولسوالی ذکر شده به گونه بهتر و موثر استفاده خواهد شد."

اما یک منبع امنیتی و شورای ولایتی زابل مدعی اند که همزمان با بیرون‌شدن این نیروها و در پی حملات طالبان، ولسوالی اتغر این ولایت به دست جنگجویان طالبان افتاده است.

یک منبع معتبر امنیتی در زابل که از ذکر نامش در گزارش خودداری کرد روز چهارشنبه ۲۳ دسمبر (سوم جدی) به صدای امریکا گفت که این ولسوالی از دو سال به این‌سو در محاصرۀ طالبان قرار داشت.

این منبع افزود: "ساعت ۲:۰۰ شب گذشته نیروهای امنیتی و برخی مسوولان دولتی از طریق هلیکوپترها به شهر قلات، مرکز ولایت زابل منتقل شده و همزمان با آن، این ولسوالی سقوط کرد."

عطاجان حقبیان، رییس شورای ولایتی این ولایت نیز به صدای امریکا گفت که در حال حاضر طالبان کنترول این ولسوالی را در دست گرفته اند.

آقای حقبیان با انتقاد از بیرون کردن نیروهای اردوی ملی از مرکز ولسوالی اتغر گفت که با گذشت هر روز، طالبان ساحات زیادی را در این ولایت در اختیار گرفته و ناامنی‌ها تا شاهراه کابل-قندهار رسیده است.

در سال‌های گذشته نیز نیروهای امنیتی از ولسوالی‌های میزان، ارغنداب، دایچوپان و نوبهار این ولایت بیرون شده و مراکز این ولسوالی‌ها،‌ به جاهای دیگر منتقل شدند.

مقام محلی ولایت زابل تا اکنون در این باره چیزی نگفته اند و گل احمد سیال، سخنگوی والی این ولایت از دادن جزییات در این مورد خودداری کرد.

XS
SM
MD
LG