لینک های دسترسی

Breaking News

تلفات نظامیان افغان و طالبان در ارزگان


مقام‌های محلی ولایت ارزگان از حملات طالبان بر شماری از پوسته‌های نظامیان افغان در ولسوالی دهراوود این ولایت خبر داده و گفته اند که در این درگیری‌ها به نظامیان افغان و طالبان تلفات سنگین وارد شده است.

احمد شاه ساحل، سخنگوی والی ارزگان روز چهارشنبه ۱۶ دسمبر (۲۵ قوس) به صدای امریکا گفت که در این حملات، پنج منسوب امنیتی افغان کشته و دو تن دیگر زخمی شده اند.

آقای ساحل افزود که نظامیان افغان این حملات طالبان را دفع کرده و در نتیجه، ۲۵ جنگجوی طالبان کشته شده اند.

اما یک منبع امنیتی در ارزگان که از ذکر نامش در گزارش خودداری کرد به صدای امریکا گفت که در این درگیری‌ها، به شمول سرپرست فرماندهی پولیس ولسوالی دهراوود، ۱۳ نظامی افغان کشته شده اند. این منبع افزود که تمامی کشته‌شدگان سربازان اردو و پولیس اند.

امان‌الله هوتکی، رییس پیشین شورای ولایتی ارزگان و از باشندگان محل گفت که هنوز هم جسد‌های نظامیان افغان در میدان جنگ باقی مانده و درگیری‌ها میان دو طرف ادامه دارد.

آقای هوتکی یکی از دلایل واردشدن تلفات بر نظامیان افغان در این ولسوالی را نرسیدن نیروهای کمکی به محل عنوان کرد.

در این حال، وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید که در حملات متقابل نیروهای افغان در ولسوالی دهراوود ولایت ارزگان، ۱۷ جنگجوی طالبان به شمول یک فرمانده آن گروه کشته و شش تن دیگر آنان زخمی شده اند.

این وزارت با نشر خبرنامه‌ای گفته است که در این درگیری‌ها مقدار زیادی از تجهیزات جنگجویان طالبان از بین برده شده است.

وزارت دفاع افغانستان تاکید کرده است که نیروهای امنیتی و دفاعی افغان کنترول این ولسوالی را در اختیار دارند و قرار است حملات شان را برای سرکوب طالبان شدت دهند. این وزارت دربارۀ واردشدن تلفات بر نظامیان افغان جزییات نداده است.

طالبان تا اکنون در این مورد چیزی نگفته اند.

XS
SM
MD
LG