لینک های دسترسی

Breaking News

تداوم جنگ در قندهار؛ 'ده‌ها جنگجوی طالبان کشته شدند'


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقام‌های محلی ولایت قندهار از راه اندازی یک عملیات گسترده در ولسوالی ارغنداب این ولایت خبر داده و می‌گویند که در این عملیات، تلفات سنگین به طالبان وارد شده است.

جمال بارکزی، سخنگوی پولیس قندهار روز یکشنبه ۱۳ دسمبر (۲۳ قوس) به صدای امریکا گفت که در این عملیات نیروهای ویژه امنیت ملی، تا اکنون ۶۳ جنگجوی طالبان به شمول هفت انتحار‌کنندۀ آنان کشته شده اند.

آقای بارکزی افزود که مهاجمان انتحاری در جریان این عملیات قصد حمله بر نیروهای امنیتی افغان را داشتند که پیش از رسیدن به هدف کشته شدند.

آقای بارکزی افزود که در این درگیری‌ها، ۲۹ جنگجوی دیگر گروه طالبان زخمی شده اند.

او افزود که نیروهای امنیتی توانسته اند چندین روستا را از وجود طالبان پاکسازی کنند.

ادعای تلفات به غیرنظامیان

همزمان با راه‌اندازی عملیات نیروهای امنیتی افغان در ولسوالی ارغنداب، برخی از اعضای ولسی جرگهٔ افغانستان مدعی اند که در این درگیری‌ها، به غیرنظامیان تلفات وارد شده است.

خلیل احمد مجاهد، نماینده مردم قندهار در مجلس به صدای امریکا گفت: "در منطقه ده‌سبز بمباران شده که تمامی اعضای یک خانواده که شمار شان به ۱۱ نفر میرسد به شمول زنان و کودکان کشته شده اند."

اما جمال بارکزی، سخنگوی پولیس قندهار درباره وارد شدن تلفات به غیرنظامیان گفت که بررسی‌ها در این باره آغاز شده و جزییات آن به زودی با رسانه‌ها شریک خواهد شد.

در این حال، وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید نظامیان افغان حملات طالبان را در ولسوالی‌های دند، ژیری، میوند، شاه ولی‌کوت و ارغنداب ولایت قندهار دفع کرده و در این درگیری‌ها ۵۱ جنگجوی طالبان کشته شده اند.

این وزارت در خبرنامه‌ای گفته است که نیروهای اردوی ملی در جریان این درگیری‌ها ۱۳ ماین تعبیۀ‌شدۀ طالبان را کشف و خنثی کردند.

این وزارت مورد وارد شدن تلفات به نظامیان افغان در جریان حملات طالبان در این ولایت ابراز نظر نکرده است.

گروه طالبان در این مورد تا اکنون چیزی نگفته است.

XS
SM
MD
LG