لینک های دسترسی

Breaking News

مقام‌ها: نظامیان افغان از ولسوالی بهسود عقب‌نشینی کردند


مقام‌های محلی در ولایت میدان وردک می‌گویند که دیشب نظامیان افغان از ولسوالی حصهٔ دوم بهسود این ولایت، عقب‌نشینی تکتیکی کرده اند.

عبدالرحمن طارق، والی میدان وردک روز چهارشنبه سوم فبروری (۱۵ دلو) به صدای امریکا گفت که افراد مسلح وابسته به علی‌پور بر این ولسوالی حملات پیهم را انجام داده اند.

او افزود: "یک برخورد سطحی صورت گرفته تا جایی که به ما راپور رسیده قطعات نظامی عقب‌نشینی تاکتیکی کرده و جزییات تا هنوز به ما معلوم نیست چون ارتباط ما با ولسوال قطع است."

با این وجود عبدالرحمن توفیق، ولسوال مرکز بهسود میدان وردک به صدای امریکا گفت: "از هشتاد نفر تقریباً ۱۰ نفر در مرکز ولسوالی حضور داشتند. سه شب پیهم سر ولسوالی حمله شد و امکانات نرسید نیروهای امنیتی ولسوالی را رها کردند."

آقای توفیق افزود که در حملات دیشب بر ولسوالی مرکز بهسود سه تن از نیروهای امنیتی سطحی مجروح شده اند.

محمد حسین توانا، که خود را به رسانه‌ها سخنگوی "جبههٔ مقاومت" مربوط به آقای عبدالغنی علی‌پور معرفی می‌کند، اظهارات مقام‌های حکومتی را رد کرد.

آقای توانا افزود: "ما خبر نداریم که چطوری شده خود نیروهای مستقر در ولسوالی مرکز بهسود ولسوالی را رها کرده و رفته اند ما خبر نداریم که چطوری سقوط کرده است."

پس از درگیری روز جمعۀ گذشته در ولسوالی حصهٔ اول بهسود میدان وردک که در آن نه تن کشته و ۱۶ تن دیگر زخمی شدند، هیات حقیقت‌یاب شورای امنیت ملی افغانستان به این ولسوالی فرستاده شده است و این هیات سرگرم بررسی این رویداد است.

اما اعضای این هیات در مورد رویداد دیشب ولسوالی مرکز بهسود و یافته‌های شان از تلفات این رویداد تا اکنون چیزی به رسانه‌ها نگفته اند.

روز گذشته سرور دانش، معاون دوم رییس جمهور افغانستان با نشر بیانیه‌ای بر حل مسالمت‌آمیز منازعه در بهسود تاکید کرد.

آقای دانش از هیات حکومت خواست که ضمن رسیدگی جدی به وضعیت آسیب دیدگان، قضیه را به صورت "عادلانه و همه جانبه" بررسی کند و نتیجه بررسی خود را به "رهبری حکومت گزارش دهد".

معاون دوم رییس جمهور غنی گفته است که تنش‌ها در بهسود باید به صورت "اساسی و ریشه‌ای" حل شود.

او از بزرگان قومی، سیاسیون، علما، متنفذین محلی و مردم منطقه خواستار خویشتن‌داری و همکاری همه‌جانبه با هیات حکومتی شده است.

XS
SM
MD
LG