لینک های دسترسی

Breaking News

ادامۀ درگیری‌ها در بغلان و غزنی؛ 'به طالبان تلفات وارد شده است'


مقام‌های افغان از ادامه درگیری‌ها میان جنگجویان طالبان و نظامیان افغان در برخی ولایات افغانستان خبر داده و گفته اند که در این درگیری‌ها تلفات سنگین به جنگجویان این گروه وارد شده است.

دگروال صفی‌الله محمدی، قوماندان لوای نیروهای کماندو در شمال این کشور روز جمعه هفتم می (۱۷ ثور) گفت که طالبان دیشب حملات گستردۀ را بر بخش‌های ولسوالی نهرین، بغلان مرکزی، دهنۀ غوری و مسیر شاهراه‌های بغلان - ولایات همجوار آن راه‌اندازی کردند که این حملات توسط نظامیان افغان دفع شده است.

آقای محمدی افزود که در این درگیری‌ها، بیش از ۱۰۰ جنگجوی طالبان کشته و زخمی شده اند. او افزود که تلاش‌های نیروهای امنیتی به ویژه کوماندوها برای دور راندن جنگجویان طالبان از بخش‌های این ولایت جریان دارد.

در یک خبر دیگر، مقام‌های محلی ولایت غزنی می‌گویند که در نتیجۀ نبردها میان نیروهای امنیتی افغان و طالبان، ۲۸ جنگجوی این گروه در این ولایت کشته شده اند.

وحیدالله جمعه‌زاده، سخنگوی والی غزنی به صدای امریکا گفت که روز گذشته طالبان با راه اندازی حملات تهاجمی بر مراکز نیروهای امنیتی در ولسوالی‌های ده‌یک و جغتوی این ولایت هنوز هم با نیروهای افغان درگیر اند.

آقای جمعه‌زاده افزود که عملیات نیروهای امنیتی از زمین و هوا برای عقب زدن طالبان از بخش‌های مرکز این ولایت نیز جریان دارد.

در این حال، نصیر احمد فقیری، رییس شورای ولایتی غزنی گفت که نیروهای اردوی ملی دیشب یک "مرکز مهم" را در کوتل مهمند ولسوالی جغتو ترک کرده و به مرکز این ولسوالی عقب‌نشینی کرده اند.

آقای فقیری افزود که این نیروها پس از حملات طالبان، از این مرکز بیرون شده اند.

'سقوط سه پوستۀ امنیتی در لغمان'

مقام‌های محلی ولایت لغمان می‌گویند که نظامیان افغان از سه پوسته امنیتی در ولسوالی علینگار این ولایت بیرون شده اند.

نصیر احمد همت، ولسوال علینگار این ولایت به صدای امریکا گفت که بیرون شدن این نیروها بدون درگیری از پوستۀ‌های شان نگرانی‌ها را به میان آورده است.

در این حال، یک قوماندان اردوی منطقوی در لغمان که از ذکر نامش در گزارش خودداری کرد به صدای امریکا گفت که با سقوط این پوسته‌ها، طالبان تا نزدیکی‌های ساختمان این ولسوالی رسیده اند.

او افزود که تا اکنون نیروهای کمکی به محل نرسیده و طالبان حملات شان را بر مرکز ولسوالی علینگار شدت داده اند.

طالبان تا اکنون در مورد این درگیری‌ها ابراز نظر نکرده اند.

XS
SM
MD
LG