لینک های دسترسی

Breaking News

حملات گستردهٔ طالبان بر ولسوالی جلریز میدان وردک


مقام‌های افغان می‌گویند که طالبان دیشب از چندین استقامت بر مرکز ولسوالی جلریز ولایت میدان وردک حمله کرده و در حال حاضر، درگیری میان نظامیان افغان و جنگجویان این گروه ادامه دارد.

ایمیل مومند، سخنگوی قول اردوی ۲۰۳ تندر روز چهارشنبه ۱۹ می (۲۹ ثور) به رادیو آشنا - صدای امریکا گفت که با تشدید حملات طالبان، نیروهای پولیس از شماری پوسته‌های امنیتی در این ولسوالی عقب‌نشینی کرده اند.

هر چند آقای مومند گفت که حملات طالبان بر مرکز این ولسوالی از سوی نظامیان افغان عقب‌زده شده است، اما شورای ولایتی میدان وردک می‌گوید که در حال حاضر، جنگ شدید میان دو طرف جریان دارد.

شریف‌الله هوتک، عضو شورای ولایتی این ولایت گفت که، مرکز ولسوالی جلریز در محاصرهٔ جنگجویان طالبان قرار دارد و اگر توجه جدی نشود، این ولسوالی به دست طالبان سقوط خواهد کرد.

آقای هوتک افزود: "پوستهٔ آهنگران، پوستهٔ اعظم و پوستهٔ خروتی به دست طالبان سقوط کرده است و نیروهای امنیتی تلفات نیز دارند. طالبان کوشش دارند که مرکز ولسوالی را بگیرند، اما تا هنوز موفق به این‌کار نشده اند."

برخی مقام‌های محلی ولایت میدان وردک که از ذکر نام خود در گزارش خودداری کردند، نیز به صدای امریکا گفتند که این ولسوالی در آستانۀ سقوط قرار دارد.

تلفات طالبان در ۱۲ ولایت

وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید که در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵۱ جنگجوی طالبان در درگیری با نظامیان افغان کشته و ۱۹۳ تن دیگر آنان زخمی شده اند.

فواد امان، معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان به صدای امریکا گفت که این جنگجویان طالبان در ولایت‌های لوگر، زابل، قندهار، ارزگان، فراه، هرات، سرپل، نیمروز، کندز، هلمند و بغلان کشته و زخمی شدند.

آقای امان افزود که در میان این جنگجویان طالبان، شماری از قوماندانان و سرگروپ‌های آنان نیز شامل اند.

مقام‌های امنیتی از دادن جزییات در بارۀ تلفات نظامیان افغان در این درگیری‌ها خودداری کرده اند، اما طالبان مدعی اند که در این نبردها تلفات زیادی به این نیروها وارد کرده اند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG